• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد شرط توسعه اقتصادی و برون رفت از مشکلات است

  • کد خبر : 64851
  • 10 خرداد 1401 - 20:00
اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد شرط توسعه اقتصادی و برون رفت از مشکلات است
یازاکو - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواستار الزام به اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، محسن نریمان در بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای صنعتی و کشاورزی ارس با تاکید بر لزوم اجرای صحیح قانون مناطق آزاد گفت: اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد و بخصوص اجرای ماده ۶۵ که مورد تاکید رئیس جمهوری نیز می‌باشد شرط توسعه اقتصادی و برون رفت مشکلات اقتصادی مناطق آزاد کشور می‌باشد و ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور به رعایت و اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد کشور پایبند باشند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در تسهیل فرآیندها نقش اساسی دارد و انتظار می‌رود با تسهیل فرآیندها و حذف بروکراسی‌های پیچیده در جذب سرمایه گذار و یا حل مشکلات سرمایه گذاران، یاری گر چرخه های اقتصادی و تولیدی باشند.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ارس در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و… گفت: وجود صنایع متعدد در ارس و نیز آمار صادرات و تراز تجاری مثبت چندین ساله این منطقه از مهم ترین مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی می‌باشد و انتظار می‌رود تمامی مسئولان و ارگان‌ها در برون رفت فعالان اقتصادی مناطق آزاد از مشکلات تولید و صنعت همکاری نمایند.

نریمان، همچنین ضمن اظهار گلایه از عدم همکاری مناسبت گمرک جمهوری اسلامی ایران با منطقه آزاد ارس افزود: علیرغم اینکه زیرساخت‌های ثبت سفارش کالا در منطقه آزاد ارس فراهم شده و آماده است اما گمرک ایران در اجرای آن همراهی و همکاری لازم را ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی منطقه ازاد ارس، وی در پایان در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت ارس خودرو دیزل(آمیکو)، این شرکت را یکی از شرکت‌های موفق کشور دانست و گفت: آمیکو از بروزترین روش های و علم روز در تولید محصولات خود استفاده می کند و وجود این واحد تولیدی برای منطقه و شهرستان باعث افتخار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});