• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

خط اعتباری ویژه مالی برای احیای هنر صنعت فرش دستبافت ایجاد شود

  • کد خبر : 66708
  • 26 خرداد 1401 - 11:45
خط اعتباری ویژه مالی برای احیای هنر صنعت فرش دستبافت ایجاد شود
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که فرش دستبافت هویت ملی آذربایجان‌شرقی است، تاکید کرد: باید برای حمایت و احیای هنر صنعت فرش دستبافت خط اعتباری ویژه مالی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان در جمع فعالان تولید و تجارت فرش دستباف استان افزود: هر کاری در هر مکانی برای توسعه صنعت فرش، اقدام با ارزشی است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی فرش دستبافت گفت: جای تاسف است که غبار بی مهری و کم توجهی بر روی صنعت فرش استان سایه انداخته است.

پرنیان با بیان این که در تجارت خارجی و حمایت داخلی تا حدودی به این موضوع کم توجهی شده است، افزود: تبریز پایتخت خلاق فرش کشور نامگذاری شده بود بنابراین این هفته باید به صورت ویژه و اثرگذارتر در حوزه فرش جلساتی برگزار شود و از دست اندرکاران این هنر صنعت تقدیر شود.

وی اظهار کرد: باید نگرش به صنعت فرش را تغییر دهیم چرا که فرش علاوه بر این که هویت آذربایجان است یک صنعت ثروت‌زا است.

یکی از میادین شهر به نام فرش دستبافت تبریز نامگذاری شود

وی ضمن این که از شهردار و شورای شهر تبریز خواست تا یکی از میادین شهر به نام فرش دستبافت تبریز نامگذاری شود، از هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز نیز درخواست کرد تا در رابطه با ساماندهی وضعیت فرش تبریز به صورت مرتب جلساتی برگزار شود و همچنین در جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسایل مربوط به فرش به صورت جدی پیگیری شود تا زیر سایه صنایع دیگر، فرش دستبافت تبریز دچار فراموشی نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: امیدواریم با تبیین مسایل و مشکلات فعالان این حوزه و رفع موانع، فصل جدیدی در حوزه فرش در استان رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});