• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

خیلی از شرکت‌های ما مبتنی بر طرح آر اند دی و تحقیق و توسعه نیستند

  • کد خبر : 67066
  • 29 خرداد 1401 - 11:45
خیلی از شرکت‌های ما مبتنی بر طرح آر اند دی و تحقیق و توسعه نیستند
یاز اکو - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط تصویری در سمینار نقش دانشگاه در توانمند سازی صنایع گفت: متاسفانه خیلی از شرکت‌های ما مبتنی بر طرح آر اند دی و تحقیق و توسعه نیستند. دانشگاه‌ها و متخصصان دانشگاهی می‌توانند در زمینه طراحی و افزایش سطح فناوری و کیفیت محصولات شرکت‌ها را کمک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، محمد حسین بهشتی صبح امروز یکشنبه ۲۹ خرداد، در ارتباط غیرحضوری و تصویری با تهران گفت: شرکت دانش‌بنیان شرکتی است که یا تولید دانش‌بنیان دارد یا خدمت دانش‌بنیان. به‌عنوان مثال خدمات تاکسی‌های اینترنتی باعث افزایش کیفیت خدمت‌رسانی شده که نمونه بارز شرکت دانش‌بنیان است.

وی افزود: در آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اطلاعات کافی در سایت دانش‌بنیان دات آی آر وجود دارد. من‌جمله فهرست شرکت‌ها.

بهشتی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها یک محصول باید سه ویژگی داشته باشد: ۱_مرحله تولید: باید نمونه تولیدی آزمایشی از آن موجود باشد. ۲_سطح فناوری: محصول باید های تک باشد و از سطح فناوری و تکنولوژی بالایی برخوردار باشد. ۳_ طراحی محصول مبتنی بر تحقیق و توسعه باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه خیلی از شرکت‌های ما مبتنی بر طرح آر اند دی و تحقیق و توسعه نیستند. دانشگاه‌ها و متخصصان دانشگاهی می‌توانند در زمینه طراحی و افزایش سطح فناوری و کیفیت محصولات شرکت‌ها را کمک کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر شرکت‌ها بتوانند عمق دانش خود در طراحی و فناوری را افزایش دهند و محصول تولیدی‌شان از کیفیت لازم برخوردار باشد می‌توانند به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شوند.

بهشتی  بیان کرد: آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان ماده ۱۱ بند ب: هزینه‌های تحقیق و توسعه یک شرکت می‌تواند از مالیاتشان کسر شود. پس دانشگاه‌ها می‌توانند با ارتباط با این شرکت‌ها در جهت ارتقاء آر اند دی شرکت‌ها پیش‌قدم شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تلاش جدی از طرف دانشگاه‌ها انجام گیرد می‌توانیم در پایان سال آمارهای بهتری در تولیدات دانش‌بنیان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});