• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

آمار مهاجرت نیروهای متخصص و خلاق در آذربایجان شرقی بالاست

  • کد خبر : 67069
  • 29 خرداد 1401 - 12:00
آمار مهاجرت نیروهای متخصص و خلاق در آذربایجان شرقی بالاست
یاز اکو - مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در سمینار نقش دانشگاه در توانمند سازی صنایع گفت: شرکت های دانش‌بنیان ما در استان آنقدر رشد نکرده‌اند که با حقوق‌های مناسب نیرو جذب کنند به همین دلیل در آذربایجان شرقی آمار مهاجرت نیروهای متخصص و خلاق بالاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، ، دکتر عبدالرضا فلاح، صبح امروز یکشنبه ۲۹ خرداد، در دانشگاه پیام نور تبریز گفت: یکی از دلایل موفقیت شرکت‌ها بحث نیازمحور است. آنجایی که شرکت نیاز مصرفی و خدماتی را رفع کند، تبدیل به برند خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای کشور بحث فناوری است. در استان زنجیره توسعه کامل نشده است.

فلاح تاکید کرد: دانشگاه پیام‌نور می‌تواند نیروی انسانی خلاق و ماهر برای استان تربیت کند. متاسفانه هم‌اکنون نیروهای متخصص و ماهر مهاجرت می‌کنند. با توجه به اینکه پیام‌نور گسترده است و مراکز فراوانی دارد دانشگاه پیام نور می‌تواند مرکزیت توسعه را عهده‌دار باشد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: مدیریت تقاضای نوآوری در استان باید تقویت شود.

فلاح افزود: انتظار از دانشگاه‌ها در استان این است که در حوزه تخصصی خود کار کنند.توسعه صادرات از مزیت‌های استان آذربایجان شرقی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت های دانش‌بنیان ما در استان انقدر رشد نکرده‌اند که با حقوق‌های مناسب نیرو جذب کنند به همین دلیل در استان آذربایجان شرقی آمار مهاجرت نیروهای متخصص و خلاق بالاست.

گفتنی است، سمینار نقش دانشگاه در توانمند سازی صنایع با رویکرد تولیدات دانش بنیان با همکاری دانشگاه پیام نور و سازان صمت استان، یکشنبه ۲۹ خرداد در تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});