• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

حمله روزنامه دولت به پزشکیان: محبوبیت رئیسی ۷۰ درصد بود

  • کد خبر : 72717
  • 09 مرداد 1401 - 13:15
حمله روزنامه دولت به پزشکیان: محبوبیت رئیسی ۷۰ درصد بود
یاز اکو - روزنامه ایران نوشت: مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده مجلس مدعی شده است در صورتی که انتخابات 1400 رقابتی بود آقای رئیسی به ریاست جمهوری نمی‌رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرآنلاین، وی در حالی از عدم رقابتی بودن انتخابات گفته است که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دولت پیشین و همچنین محسن مهرعلیزاده استاندار دولت روحانی و معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات جریان اصلاح‌طلب و بانیان وضع موجود را در انتخابات ریاست جمهوری نمایندگی می‌کردند.

پزشکیان در شرایطی از پیروز نشدن احتمالی آیت‌الله رئیسی در انتخابات سخن گفته است که نظرسنجی‌های همان زمان نیز نشان می‌داد حتی حضور و حمایت شاخص‌ترین افراد جناح اصلاح‌طلب مانند محمد خاتمی و حسن روحانی تأثیر عکس داشته و به عدم اقبال مردم به نامزد حمایت شده ختم می‌شد.

نظرسنجی یک مرکز دانشگاهی پیش از انتخابات حکایت از کاهش چشمگیر محبوبیت روحانی و خاتمی به ۵ تا ۷ درصد داشته است؛ همان زمان محبوبیت آیت‌الله رئیسی به سبب اقدامات اصلاح ساختاری در قوه قضائیه به ۷۰ درصد رسیده بود. گفتنی است فاجعه اصلاح‌طلبان در حکمرانی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ باعث شده بود تا نقل قول مشهور اصلاح‌طلبان از محمد خاتمی که گفته بود حتی «تَکرار کردن» وی نیز کارساز نخواهد بود ناامیدی بدنه اصلاح‌طلب را فزونی بخشد.

ادعای محبوبیت ۷۰درصدی رئیسی در حالی است که فقط ۴۸ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و از همین میزان نیز تنها ۶۲ درصد به رئیسی رای دادند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});