• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

۲۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی تثبیت مالکیت شده است

  • کد خبر : 73980
  • 18 مرداد 1401 - 16:00
۲۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی تثبیت مالکیت شده است
یاز اکو - رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: تاکنون تنها ۲۰ درصد از مجموع اراضی کشاورزی این استان تثبیت مالکیت شده است و تداوم این روند نیازمند همکاری بیشتر کشاورزان با مجموعه دادگستری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری آذربایجان شرقی، بحث صدور سند برای اراضی زراعی را تقاضامحور خواند و افزود: بر همین اساس باید آگاهی های لازم و اطلاع رسانی کامل به کشاورزان از سوی نهادهای مسئول و همچنین رسانه های ارایه شود تا زمینه های لازم برای تثبیت اراضی میها شود.

وی اظهار داشت: با توجه به پایین بودن اراضی تثبیت مالکیت شده کشاورزی، دلالان، زمین خواران و سودجویان از این مساله سوء استفاده می کنند که برای توفیق در این موضوع باید از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران بهره مند شد.

خلیل اللهی سند دار کردن اراضی زراعی را یکی از موضوعات محوری قوه قضائیه اعلام کرد که با جدیت پیگیری می شود.

آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها

وی با اشاره به موضوع آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها در دولت سیزدهم، یادآور شد: این موضوع از سال ۱۳۹۲ در آذربایجان شرقی شروع شد و امروز می توان گفت بنای ویلایی در حریم رودخانه های استان نداریم و اگر هم باشد در حد بسیار محدود است.

خلیل اللهی به اجرای قانون جامع حدنگار نیز اشاره و اضافه کرد: اجرای قانون جامع حدنگار نیز از سال ۱۳۹۸ در آذربایجان شرقی با جدیت شروع شد که در ابتدا تنها ۳ درصد اراضی تثبیت مالکیت شده بود، اما امروز ۱۰۰درصد اراضی ملی و دولتی در استان تثبیت مالکیت شده اند که در این خصوص باید قدردان همکاران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان باشیم که با تشکیل کارگروهی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و منابع طبیعی و همچنین ممانعت از سوء استفاده زمین خواران را از جمله فواید و مزیت های تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و زراعی بیان کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی تنها راه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی را توجه به امر پیشگیری دانست و افزود: ابزار اصلی این موضوع بحث سند دار کردن اراضی است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، تخلفات مربوطه ادامه خواهد یافت.

خلیل اللهی تاکید کرد: به منظور تسریع در سند دار کردن اراضی زراعی باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران مکلف به همکاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});