• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

سامانه فروش مستقیم، فرش دستباف در آذربایجان‌غربی راه اندازی می‌شود

  • کد خبر : 74414
  • 21 مرداد 1401 - 13:00
سامانه فروش مستقیم، فرش دستباف در آذربایجان‌غربی راه اندازی می‌شود
یاز اکو - رییس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف و تلاش به منظور عرضه و فروش مستقیم و بدون واسطه تولیدات، سامانه فروش مستقیم فرش دستباف استان راه‌اندازی و فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد وقاری اظهار کرد: با توجه به مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف خانگی و کارگاهی، جهت حمایت از فعالین این حوزه، سامانه فروش مستقیم راه‌اندازی می‌شود تا نسبت به تهیه لیست متقاضیان جهت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت اقدام شود.

وی افزود: مقرر گردید اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف با همکاری تشکل‌های صنفی در حوزه فرش دستباف، نسبت به شناسایی و اعلام کارگاه‌های مورد نظر اقدام و با هماهنگی اداره صمت شهرستان، مراتب جهت مساعدت و رعایت ضوابط مربوطه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شود.

وقاری با اشاره به اینکه قالیبافان از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند، اضافه کرد: تامین نیازهای بیمه‌ای و درمانی آنها از مطالبات اساسی تشکل‌های صنفی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن بافندگان فرش دستباف در قالب دارندگان بیمه‌های تامین اجتماعیک روستایی و عشایری می‌تواند زمینه ساز عقد قرارداد با تعهدات بیمه‌ای مناسب با شرکت‌های بیمه‌ای شود، ادامه داد: اداره فرش استان با در اولویت قرار دادن این موضوع نسبت به پیگیری بیمه تکمیلی این عزیزان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وقاری از اتحادیه های صنفی و تشکل‌های فعال در حوزه فرش دستباف خواست تا نسبت به اطلاع رسانی خدمات ارائه شده به فعالان این بخش اطلاع رسانی لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});