• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
مدیر عامل انجمن خیریه پژواک؛ 

جاده درمان رایگان بیماران سرطانی هموار می شود

  • کد خبر : 76929
  • 08 شهریور 1401 - 11:27
جاده درمان رایگان بیماران سرطانی هموار می شود
یاز اکو- مدیر عامل انجمن خیریه پژواک گفت: در خیریه پژواک در نظر داریم بخش عمده ای از دغدغه های بیماران سرطانی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، علی اکبر خازن در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه متاسفانه بیماران سرطانی هم از نظر جسمی و هم‌ روحی تحت فشار هستند، گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار بیمار سرطانی در انجمن خیریه پژواک عضو هستند.

وی از اهدای ساختمان قبلی بیمارستان زکریا به انجمن خیریه پژواک خبر داد و افزود: سه دانگ این بیمارستان به نان خیریه سند خورده است و سه دانگ نیز به زودی ثبت می شود.

خازن تشریح کرد: مساحت بیمارستان ۵۱۷ متر بوده و در پنج طبقه با زیربنای دو هزار و ۵۰۰ متر است و  صفر تا صد خدمات به صورت رایگان به بیماران سرطانی ارائه خواهد شد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان زکریا که در حال بازسازی است و پس از اتمام و تجهیز خدمات تخصصی درمانی به بیماران عضو انجمن به صورت کاملا رایگان ارائه خواهد شد.

خازن با بیان اینکه برای تجهیز این مرکز ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است،ادامه داد: تنها هزینه خرید یک دستگاه رادیوتراپی بیش از ۶۰ میلیارد تومان است.

 مدیرعامل انجمن خیریه پژواک گفت: در تبریز تنها  دو دستگاه رادیوتراپی یکی در بخش دولتی و دیگری در بخش خصوصی وجود دارد که دستگاه موجود در بیمارستان دولتی خراب است و  بیماران برای درمان مجبور می شوند به استان های همجوار بروند.

وی افزود: البته طی تفاهم نامه ای با انجمن مهر زنجان ما بیماران خیریه را برای انجام رادیوتراپی به این بیمارستان معرفی می کنیم که علاوه بر خدمات رایگان می توانند در طول درمان از خدمات اقامت رایگان نیز بهره مند شوند.

خازن در ادامه گفت: بیشترین نوع سرطان در استان  را مبتلایان به سرطان سینه و دستگاه گوارشی تشکیل می دهند و بیشتر گروه سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال درگیر این بیماری هستند.

وی از ارائه خدمات پیشگیری، غربالگری، آموزش، خدمات حمایتی کمک های معیشتی و مشاوره های روانشناختی و تغذیه در این خیریه خبر داد.

وی با تاکید بر هزینه های سنگین درمان بیماران سرطانی از خیرین استان هم خواست تا این انجمن را در تامین هزینه های درمانی بیماران یاری کنند.

یادآوری می‌شود، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۶۱۵۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۳۳۷۰۰۶۳۱۴ برای کمک به بیماران سرطانی اختصاص دارد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});