• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

سرکنسولگری ایران در استان سیونیک ارمنستان افتتاح می شود

  • کد خبر : 77676
  • 13 شهریور 1401 - 18:00
سرکنسولگری ایران در استان سیونیک ارمنستان افتتاح می شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح سرکنسولگری ایران در استان سیونیک ارمنستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اقدام با هدف بهبود وضعیت و ارتقای روابط با کشور ارمنستان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، استان سیونیک به مرکزیت شهر کاپان تنها استان ارمنی هم مرز با ایران است که مراودات تجاری دو کشور از این نقطه انجام می شود.

عابدین خرّم شنبه شب در بدو ورود به تبریز در بازگشت از سفر به ارمنستان، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم تقویت ارتباط با کشورهای همسایه است، گفت: ارمنستان به عنوان دروازه ورود به اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد توجه است و سفر به این کشور در راستای تسهیل صادرات بخش خصوصی و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و ترانزیتی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به اولویت دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط با همسایگان، بعد از سفر به جمهوری آذربایجان، سفر دوم به کشور ارمنستان با حضور مسئولان دولتی و مجموعه های اقتصادی، صنایع و اتاق بازرگانی تبریز انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف سفر، دیدار و گفت‌وگوی بخش خصوصی و اتاق بارزگانی آذربایجان شرقی با بازرگانان و کارآفرینان ارمنستان برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان جهت افزایش حجم سرمایه گذاری و تجارت بود.

خرّم گفت: همچنین در این سفر با وزیر اقتصاد و وزیر زیرساخت کشور ارمنستان جلسات کاری بسیاری خوبی برگزار شد و مقرر شد موانع موجود از لحاظ تبادل امکانات و اقتصاد بررسی و احصا شود تا هر دو طرف به راحتی در ترانزیت و تجارت فعالیت کنند و همچنین بخشی از تعرفه‌های گمرکی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاهی نیز در این سفر حضور داشتند و شهرک‌های صنعتی ارمنستان برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری و شرکت های دانش‌بنیان اعلام آمادگی کردند.

وی اعلام کرد: هیاتی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی ارمنستان نیز در آینده نزدیک برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری و آشنایی بیشتر با ظرفیت های استان به آذربایجان شرقی سفر خواهد کرد.

خرم اظهار کرد: در این سفر همچنین موضوعات مختلف گردشگری و محیط زیست با مسئولان کشور ارمنستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});