• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

ما می توانیم ظرف چند ماه توافقنامه صلح را نهایی و امضا کنیم

  • کد خبر : 77680
  • 13 شهریور 1401 - 18:30
ما می توانیم ظرف چند ماه توافقنامه صلح را نهایی و امضا کنیم
یاز اکو- وضعیت در منطقه ما به سمت صلح در حال توسعه است و من به آن امیدوارم. من از بروکسل به ایتالیا آمدم. در آنجا دیدار سه جانبه ای بین من، رئیس شورای اتحادیه اروپا و نخست وزیر ارمنستان داشتیم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، این مطلب را الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه ای با روبرتو بونکورنی خبرنگار روزنامه ایتالیایی “Il Sole 24 Ore” در چرنوبیو بیان کرد.
رئیس جمهور آذربایجان گفت: ما توافق کردیم که ظرف یک ماه آینده وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان برای آغاز مذاکرات عملی در مورد توافقنامه صلح با یکدیگر دیدار کنند. این پیشنهادی بود که ما تقریباً بلافاصله پس از پایان جنگ دوم قره باغ مطرح کردیم. ما اعلام کردیم که به صلح و توافق نیاز داریم. حدود دو سال طول کشید تا ارمنستان در این خصوص به توافق برسد. فکر می کنم این مورد یکی از مهم ترین نتایج نشست بروکسل بود. البته خیلی چیزها به پیشرفت این مذاکرات صلح بستگی دارد. بازه زمانی و محتوا چه خواهد بود. من معتقدم که می توانیم ظرف چند ماه آینده توافقنامه صلح را منعقد و امضا کنیم. اگر طرف ارمنی هم همین اراده را نشان دهد، به نظرم این توافق رو به واقعیت خواهد بود. ما پنج اصل اساسی را مطرح کردیم که توافقنامه صلح باید بر اساس آنها منعقد شود و ارمنستان نیز آن را پذیرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});