• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

لزوم تقویت مربیان بهداشت در مدارس در آستانه مهرماه/ ادامه آموزش مجازی برای دروس عمومی در دانشگاه‌ها

  • کد خبر : 79187
  • 26 شهریور 1401 - 12:30
لزوم تقویت مربیان بهداشت در مدارس در آستانه مهرماه/ ادامه آموزش مجازی برای دروس عمومی در دانشگاه‌ها
یاز اکو - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس گفت: لازم است آموزش و پروش با همکاری وزارت بهداشت نسبت به تقویت مربیان بهداشت در مدارس اقدام کند همچنین اولیا مدارس در صورت مشاهده علائم کرونا دانش‌آموز باید او را تحویل خانواده دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی‌سفیدان با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه زمانی تا آغاز سال تحصیلی جدید نمانده است ما در کمیسیون آموزش از وزرای علوم، آموزش و پرورش و بهداشت دعوت کردیم تا درباره برنامه‌هایشان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گزارشی ارائه دهند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه سنجیدن میزان آمادگی دستگاه‌ها برای بازگشایی مدارس امسال بیش از سالیان گذشته اهمیت دارد، گفت: به هرحال دو سال از شیوع کرونا گذشته و شرایط خاص آموزشی بر کشور حاکم بود و عمدتا آموزش در بستر فضای مجازی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون قرار است با آغاز سال تحصیلی، تدریس به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس دنبال شود که لازم است، مربیان بهداشتی در آموزش و پرورش تقویت شده و مرتب موارد بهداشتی به خانواده‌ها آموزش داده شود از جمله اینکه اگر فرزندانشان سرماخوردگی داشت آنها را به مدرسه نفرستند و یا در صورت فرستادن به مدرسه اولیا مدرسه آنها را به خانواده برگرداند.

ضدعفونی مداوم سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس

منادی افزود: باید سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس هم مرتب ضدعفونی شود همچنین واکسیناسیون جدی گرفته شود و به‌طور کلی رعایت موارد بهداشتی یادآوری شده و حتی در مکان‌های مختلف مدارس بر روی دیوارها این نکات بهداشتی گوشزد شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در دانشگاه‌ها نیز وضعیت خوابگاه‌ها و غذای دانشجویی پیگیری شود و کمبودها رفع شود.

وی اضافه کرد: می‌توان در دانشگاه‌ها نیز از ظرفیت آموزش مجازی در برخی از دروس همچون دروس عمومی استفاده کرد چون آموزش مجازی فرصتی بود که نباید آن را تعطیل کرد و باید در مقاطعی استفاده شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});