• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

رفع مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان زنجان از محل ورود موقت

  • کد خبر : 79210
  • 26 شهریور 1401 - 16:00
رفع مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان زنجان از محل ورود موقت
یاز اکو - رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، از رفع مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان از محل ورود موقت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط‌عمومی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، مهدی رنگ‌رونا در مجمع عمومی و سالیانه اتحادیه ضمن بیان گزارشی از روند کاری اتحادیه طی دو سال گذشته در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات اتحادیه، پیگیری مشکلات صادرکنندگان استان در بخش‌های مختلف بوده که این مهم هم در بخش استانی و هم به صورت ملی پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات صادرکنندگان استان همواره در جلسات کارگروه توسعه صادرات مطرح و پیگیری شده است، تصریح کرد: طی چند سال گذشته موارد بسیاری موجب ایجاد مشکل در کار صادرکنندگان استان شده بود که از آن جمله می‌توان به موضوع رفع تعهدات ارزی، بخشنامه‌های خلق‌الساعه بانک مرکزی، ضمانت‌نامه‌های بانکی، مشکلات بخش مالیاتی، تخصیص نیافتن معافیت‌های مالیاتی و عودت ارزش‌افزوده اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به حمایت‌های اتاق بازرگانی زنجان از این تشکل مهم در استان، عنوان کرد: اتحادیه در موضوع میز توسعه صادرات زیتون کشور به عنوان دبیر حضور دارد و این موضوع را از اولویت‌های مهم کاری خود برای توسعه صادرات این محصول مهم تولیدی در استان قلمداد کرده و در حال برنامه‌ریزی‌های مناسب برای پیشبرد آن است.

رنگ‌رونا با اشاره به موضوع رفع تعهدات ارزی که در چند سال گذشته مشکلات عدیده‌ای را سر راه صادرکنندگان قرار داده است، افزود: در این موضوع خوشبختانه با تعاملی که در استان بین بخش خصوصی و مسئولان شکل گرفت، هیچ کارتی در استان زنجان تعلیق نشد، در حالی که رویه در استان‌های دیگر به شکل دیگری پیش رفت و کارت‌های بسیاری تعلیق و یا باطل شد.

وی با بیان اینکه در موضوع رفع تعهدات ارزی، سازمان صمت استان، اتاق بازرگانی زنجان و اتحادیه صادرکنندگان در جلسات کمیته اقدام ارزی حضور پررنگی داشته و موارد را تا حل مشکلات صادرکنندگان پیگیری کردند، گفت: طی سال گذشته بخشنامه‌های متعددی در حوزه صادرات ابلاغ شده که همین مهم ضرورت به‌روز بودن صادرکنندگان و استفاده از فرصت‌های تجاری را بیش از پیش بیان می‌کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، از رفع مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان از محل ورود موقت خبر داد و گفت: با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته، این مشکل مهم صادرکنندگان طی ماه‌های آینده برطرف می‌شود و حل مشکل ورود موقت با ارائه دستورالعمل رفع تعهدات ارزی از محل ورود موقت از سوی بانک مرکزی در دستور کار است.

رنگ‌رونا با بیان اینکه عمده صادرات استان زنجان به کشور ترکیه بوده و باید ضمن حفظ بازار این کشورها، در دیگر بازارها نیز حضور پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: امید است با همدلی و تعامل بین بخش خصوصی و مسئولان به هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات امسال تا پایان سال دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});