• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

عمده هواپیماهای کشور زمین‌گیرند

  • کد خبر : 79357
  • 27 شهریور 1401 - 17:40
عمده هواپیماهای کشور زمین‌گیرند
یاز اکو - با توجه به بحث تحریم‌ها امکان تامین موتور و برخی از قطعات ضروری هواپیماها در کشور وجود ندارد و این مساله باعث زمین‌گیر شدن هواپیماها شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان گفت: عمده هواپیماهایی که در اختیار ایرلاین‌های پروازی است، زمین‌گیر هستند و با توجه به تحریم‌ها نیازمند قطعات هستند و امکان پرواز ندارند.

امید خوانساری در گفت و گو در خصوص قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای پرتردد اظهار کرد: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیماها در مسیرهای پر تردد مثل مسیر اهواز- تهران و یا اهواز – مشهد براساس قیمت مصوب سازمان هواپیمایی کشور است و نرخ پروازها، کف قیمتی است که این سازمان تعیین کرده است.

وی افزود: قیمت بلیت هواپیما در حال حاضر با توجه به اینکه در فصل مسافرت‌های داخلی و خارجی قرار داریم، معقول است، مگر اینکه چارترکننده‌های پرواز در برخی از مسیرها بلیت‌ها را به مردم گران بفروشند.

عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان گفت: در مسیرهایی که مقصد گردشگری هستند چارترکننده‌های پروازی هنوز فعال هستند و در قیمت‌ها اعمال نفوذ می‌کنند اما در مسیرهایی که سازمان هواپیمایی مشخص کرده است، بلیت در سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی با نرخ مصوب این سازمان عرضه می‌شود.

خوانساری در خصوص کاهش تعداد پروازها در کشور عنوان کرد: عمده هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی کشوری زمین‌گیر هستند و با توجه به تحریم قطعات و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد امکان پرواز ندارند.

یکی از مشکلات در بحث کمبود بلیت مساله زمین‌گیر شدن هواپیماها است

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در بحث کمبود بلیت پرواز وجود دارد مساله زمین‌گیر شدن هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی است، افزود: با توجه به بحث تحریم‌ها امکان تامین موتور و برخی از قطعات ضروری هواپیماها در کشور وجود ندارد و این مساله باعث زمین‌گیر شدن هواپیماها شده است.

عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان در پایان گفت: از حدود ۳۴۰ فروند هواپیمایی که در کشور در اختیار ایرلاین‌های پروازی است، حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هواپیما فعال هستند و باقی هواپیماها زمین‌گیر و نیازمند قطعات هستند که امیدواریم با توافقاتی که در برجام انجام می‌شود مشکل تامین قطعات این هواپیماها حل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});