• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

میزان بیکاری در اردبیل با یک روند نزولی به کمتر از ۸.۲ رسیده است

  • کد خبر : 80058
  • 02 مهر 1401 - 13:45
میزان بیکاری در اردبیل با یک روند نزولی به کمتر از ۸.۲ رسیده است
یاز اکو - معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: میزان بیکاری امسال در اردبیل با یک روند نزولی به کمتر از ۸.۲ رسیده در حالی که در بهار سال ۱۴۰۰ این رقم بیش از ۸.۹ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، فریبرز دهقان دوم مهر ماه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان بیکاری در این استان نسبت به سال گذشته روند نزولی دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری شرایط نسبتا مطلوبی در اشتغال گروه‌های فعال ایجاد شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه میزان بیکاری در استان اردبیل در فصول مختلف متفاوت است، ادامه داد: امسال با توجه به رونق کسب و کار در استان شرایط مطلوبی در اشتغال گروه‌های فعال حاکم شده است.

وی با اشاره به روند نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ اضافه کرد: در مجموع نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۱۰.۳ بود که شاخص‌ها در این حوزه در یک سال اخیر نشان می دهد که روند روبه بهبودی را در اشتغال و کارآفرینی استان شاهد هستیم.

به گفته دهقان میزان بیکاری امسال با یک روند نزولی به کمتر از ۸.۲ رسیده در حالی که در بهار سال ۱۴۰۰ این رقم بیش از ۸.۹ بوده است.

دهقان یادآور شد: استان اردبیل همچنین در ارزیابی متوسط درآمد سالانه خانوار روستایی در آخرین ارزیابی جایگاه یازدهم و در مناطق شهری نیز جایگاه ۲۴ را به دست آورده است.

رتبه ۱۴ تا ۲۹ کشوری اردبیل در ضریب جینی در سالهای ۹۴ تا ۹۸

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در شاخص ضریب جینی در بین استان‌های کشور در یک دوره زمانی ۹۴ تا ۹۸ رتبه ۱۴ تا ۲۹ را به دست آورده است.

وی گفت: بررسی ها نشان می‌دهد امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور ۵۰۴.۳ و استان اردبیل ۵۱۸.۳ رسید که یک رشد ۴.۶ در سطح کشور و ۶.۱ در استان را نسبت به گذشته نشان می‌دهد. به طوری که این شاخص شامل گروه کالایی خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیرخوراکی و خدماتی است، اظهار کرد:

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: میزان تورم سال جاری برای خانوارهای کشور ۴۰.۵ و خانوارهای استان اردبیل ۴۲.۲ درصد بوده که این میزان تورم برای خانوارهای شهری استان ۴۱.۹ درصد و خانوارهای روستایی نیز ۴۴.۹ بوده است.

وی بیان کرد: میزان تورم استان اردبیل در مقایسه با میانگین کشوری در خانوارهای شهری افزایش نشان می‌دهد ولی در خانوارهای روستایی این میزان پائین تر از میانگین کشوری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});