• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

پوتین فرمان به رسمیت شناختن استقلال خرسون و زاپروژیا را امضا کرد

  • کد خبر : 80522
  • 08 مهر 1401 - 18:00
پوتین فرمان به رسمیت شناختن استقلال خرسون و زاپروژیا را امضا کرد
یازاکو- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با امضای فرمان های به رسمیت شناختن استقلال خرسون و زاپروژیا که از اوکراین جداشده اند، راه را برای پیوستن رسمی این مناطق به روسیه هموار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری رویترز؛ این فرمان ها که توسط کرملین منتشر شده، آمده است که پوتین این مناطق را به عنوان سرزمین های مستقل به رسمیت شناخته که گام میانی مورد نیاز پیش از اجرای کامل برنامه های روز جمعه برای اعلان رسمی پیوستن آنها به روسیه به شمار می رود.

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه؛ قرار است روسیه روز جمعه هشتم مهر ماه به صورت رسمی چهار منطقه از اوکراین را که در آن همه پرسی برگزار شده، به خاک خود ضمیمه کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که این مراسم امضای الحاق مناطق جدید به روسیه، ساعت ۱۵:۰۰ (به وقت محلی) روز جمعه در کاخ کرملین برگزار خواهد شد و پوتین در این مراسم سخنان بسیار مهمی خواهد گفت.

همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر(یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای به پیوستن به خاک روسیه داده و خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.

سران این چهار منطقه گفته اند که در این مراسم در مسکو شرکت می‌کنند.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با این اقدام مسکو به شدت مخالفت و اعلام کردند که هرگز این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80522

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});