• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 82740
  • 30 مهر 1401 - 9:30
پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو پیگیری می‌شود
یاز اکو - معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو پیگیری می‌شود، گفت: زیرساخت‌ها باید با هدف جذب گردشگران در روستاهای خداآفرین تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، علیرضا بایرام‌زاده در جشنواره انار شهرستان خداآفرین که در روستای مردانقم برگزار شد بابیان این‌که آذربایجان‌شرقی ۲ اثر بازار تبریز و کلیسای جلفا ثبت جهانی شده است، اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در تلاش است تا آثار ثبت جهانی استان را افزایش دهد، از این‌رو ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران را در دستور کار قرار داده‌ایم و پرونده این اثر طبیعی تدوین و مراحل ملی را طی کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی سپس از پیگیری ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو خبر داد و افزود: امیدواریم سال آینده شاهد ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو باشیم تا بتوانیم صنعت گردشگری و طبیعت‌گردی را در آذربایجان‌شرقی و منطقه‌ی زیبای ارسباران توسعه و میزبان گردشگران خارجی باشیم.

در بازاریابی ظرفیت‌های گردشگری نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم

وی با اشاره به این‌که در بازاریابی و تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری به خوبی نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم، گفت: به معرفی شهرستان‌های دارای ظرفیت گردشگری به همکاری رسانه ملی نیازمندیم و از طرفی برگزاری جشنواره‌هایی همچون انار و سایر می‌تواند شهرستان‌ها با پتانسیل را معرفی کند.

بایرام‌زاده بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری و مسیرهای دسترسی گردشگران به روستاهای خداآفرین تأکید و خاطرنشان کرد: با بهسازی و احداث راه‌های روستایی، امکان بهره‌مندی گردشگران داخلی و خارجی از ظرفیت‌های روستاهای محور گردشگری شهرستان خداآفرین میسر می‌شود و این مهم حتی می‌تواند تحول در درآمد روستاییان نیز بیافریند.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی از تسهیل در صدور مجوزهای بهره‌برداری جهت ایجاد واحدهای بوم‌گردی در روستاهای خداآفرین خبر داد و یادآور شد: هر یک از روستاییان خداآفرین علاقه‌مند به ایجاد واحدهای بوم‌گردی روستایی باشد آماده همکاری و صدور مجوزهای لازم هستیم، همچنین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در زمینه توسعه طبیعت‌گردی در شهرستان خداآفرین نیز آماده همکاری است.

وی همچنین در پایان سخنان خود از ثبت «میان‌پور» در لیست آثار معنوی و غذای بومی به نام روستای مردانقم شهرستان خداآفرین خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});