• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
یادداشت؛

حصر رسانه‌ای

  • کد خبر : 82915
  • 01 آبان 1401 - 15:30
حصر رسانه‌ای
یاز اکو - حجم مداخله دولت و مهار و کنترل رسانه ها اجتماعی علاوه بر تضعیف فرهنگ گفت وگو، موجب ترویج شیوه های دیگر برای حل و فصل اختلافات و تفاوت سلایق می شود. چنین چرخه ای موجب عقب افتادن ایرانیان از پیشرفت های فناورانه در جهان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، یک ماهی است وزارت ارتباطات گلوگاههای ارتباطی ایرانیان را مسدود و امکان کسب و کار و گفت و گو های بین فردی و گروهی در رسانه های اجتماعی بویژه اینستاگرام و واتس آپ را از آنان سلب کرده است.

حصر رسانه ای گسترده ای را بدون تصویب قانون بر کشور حاکم کرده است. این در حالی است که ۷۸ درصد‌ایرانیان یعنی اکثریت مطلق آنان در رسانه های اجتماعی حضور داشته و از آنها استفاده می کنند.

در هیچ جای دنیا مرسوم نیست رسانه های محبوب را تعطیل کنند و یا با محدود کردن ترجیحات شهروندان به پیوستن به رسانه دیگری ترغیب کنند.

سیاست گذاری رسانه ای در ایران تجربه ای شکست خورده است.پیش از این با سرمایه گذاری نجومی و بمباران تبلیغاتی بی وقفه دراز مدت، اپلیکیش های داخلی را راه انداختند و هنوز از شکست آنها درس نگرفته اند. نظرسنجی ها نشان می دهد اپلیکیشن های داخلی بخاطر بلند بودن دیوار بی اعتمادی و بی اعتنایی به حریم خصوصی مورد اقبال قرار نگرفتند.

مهم ترین پیام رسانی که همچون چاه ویل بودجه عمومی نجومی بلعید و هیچگاه حسابرسی از آن انجام نشد پیام رسان سروش وابسته به صداوسیما است. این پیام رسان پس از ناکامی های زیاد، فعالیتش متوقف و به مزایده گذاشته شد!

اپلیکیشن دیگری که مدعی بودند نقش شبکه اجتماعی اینستاگرام را بازی می کند، روبیکا است که با اکسیژن بودجه عمومی روی پا ایستاده و سرنوشتی بهتر از سروش برای آن متصور نیست. بقیه پیام رسان های داخلی هم بین یک تا دو درصد کاربر دارند.

این حجم از مداخله دولت و مهار و کنترل رسانه ها اجتماعی علاوه بر تضعیف فرهنگ گفت وگو، موجب ترویج شیوه های دیگر برای حل و فصل اختلافات و تفاوت سلایق می شود. چنین چرخه ای موجب عقب افتادن ایرانیان از پیشرفت های فناورانه در جهان خواهد شد. در باره حصر رسانه ای اکثریت ملت بهتر است حقوق دانها اظهار نظر کنند!

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});