• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

گزارش واشنگتن پست در خصوص حضور نوروزی رئیس جمهور آذربایجان در شوشا

  • کد خبر : 8350
  • 01 فروردین 1400 - 13:15
گزارش واشنگتن پست در خصوص حضور نوروزی رئیس جمهور آذربایجان در شوشا
یاز اکو - واشنگتن پست گزارشی در خصوص حضور الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان به مناسبت اولین روز عید نوروز در شوشا پایتخت فرهنگی آذربایجان که در نوامبر سال ۲۰۲۰ از اشغال ارامنه آزاد شد منتشر کرد.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو، در این گزارش آمده است که الهام علی‌اف در جوار آتشی که بدین سبب برپا شده بود نوروز را جشن گرفت.

این گزارش اضافه می‌کند که شوشا، که قرن‌ها مرکز فرهنگ آذربایجان بوده است، در سال ۱۹۹۲ به دلیل حرکت‌های جدایی‌طلبی ارامنه قره‌باغ تحت کنترل ارمنستان قرار گرفت. خاطرنشان می‌شود که آزادسازی شهر از نظر نمادین و استراتژیک گامی مهم بود.

واشنگتن پست از زبان الهام علی‌اف می‌نویسد؛ امروز ما جشن نوروز را در شهر تاریخی خود شوشا پایتخت فرهنگی آذربایجان برگزار می‌کنیم. این یک واقعه‌ی تاریخی است. این یک خوشبختی بزرگ است و خدا دعای مردم آذربایجان را شنید.

رئیس‌جمهور آذربایجان همچنین گفت: بله شوشا تخریب شد، آثار تاریخی ما در شوشا توسط دشمن منفور نابود شد. با این حال شوشا خم نشد، شکسته نشد، عزت خود را حفظ کرد، از روح ملی آذربایجان محافظت کرد و امروز در حالی که در شوشا بودیم، بار دیگر شاهد آن هستیم. خاطرنشان می‌شود که در طول جنگ شش هفته‌ای سال گذشته، جمهوری آذربایجان موفق شد کنترل مناطقی از خاک خود را که تحت اشغال ارمنستان بود را به دست بگیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});