• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

زلنسکی: روسیه عمدا شروع به تشدید بحران غذایی کرده است

  • کد خبر : 83666
  • 08 آبان 1401 - 13:30
زلنسکی: روسیه عمدا شروع به تشدید بحران غذایی کرده است
یاز اکو - زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ارزیابی آثار و چرایی تصمیم روسیه برای تعلیق قرارداد صادرات غلات از اوکراین گفت: روسیه عمداً شروع به تشدید بحران غذایی در ماه سپتامبر کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک پست ویدئویی در حساب کاربری خود درباره تصمیم وزارت دفاع روسیه برای تعلیق قرارداد کریدور غلات که خروج غلات از اوکراین را فراهم می‌کند، صحبت کرد.

زلنسکی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر پیش‌بینی می‌شد که تصمیم مشابهی توسط روسیه گرفته شود، گفت: “امروز یک بیانیه بسیار قابل پیش‌بینی از سوی روسیه منتشر شد مبنی بر اینکه آنها در نهایت ابتکار صادرات غلات را لغو کردند. اما در واقع تصمیم آنها مربوط به امروز نیست.

روسیه از تعلیق توافق صادرات غلات از اوکراین خبر داد

زلنسکی فدراسیون روسیه را به تلاش برای جلوگیری از حرکت ۱۷۶ کشتی که بنادر اوکراین را بر اساس توافق کریدور غلات از سپتامبر ترک می‌کنند، متهم کرد.

وی گفت:۱۷۶ کشتی که نمی‌توانند مسیر خود را دنبال کنند در کریدور غلات تجمع کرده‌اند. این غذای بیش از ۷ میلیون مصرف‌کننده است. برخی از حامل‌های غلات بیش از سه هفته منتظر بوده‌اند. الجزایر، مصر، یمن، بنگلادش، ویتنام وچندین کشور دیگر که مقصد این صادرات بودند،ممکن است از تشدید جدید بحران غذایی رنج ببرند.

زلنسکی با فراخواندن سازمان ملل و کشورهای گروه ۲۰ به واکنش به روسیه، گفت: “اوکراین یکی از ضامنان امنیت غذایی جهانی بوده و می تواند باشد. تروریسم و ​​باج خواهی روسیه باید شکست بخورد. بشریت باید پیروز شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});