• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

لاستیک خودروی ۵۶ درصد تبریزی‌ها مناسب زمستان نیست

  • کد خبر : 84501
  • 16 آبان 1401 - 13:45
لاستیک خودروی ۵۶ درصد تبریزی‌ها مناسب زمستان نیست
یاز اکو - با نزدیک شدن به فصل بارش برف، طبق نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی، ۵۶ درصد از شهروندان تبریزی اعلام کردند از استاندارد بودن لاستیک خودروی خود اطمینان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، بر اساس این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز انجام گرفت، ۵۶ درصد از شهروندان در پاسخ به اینکه “با نزدیک شدن به بارش برف فصول پاییز و زمستان به استاندارد بودن لاستیک خودرویتان اطمینان دارید؟” پاسخ خیر را انتخاب کردند.

طبق نتایج به دست آمده از ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر شرکت کننده، ۶۵۲۶ نفر گزینه بله و ۸۱۴۶ نفر گزینه خیر را انتخاب کردند.

یکی از ضروری ترین اقدامات شهروندان در فصل بارش، علی الخصوص بارش برف اطمینان از استاندارد بودن لاستیک های خودرو است و استاندارد بودن لاستیک خودروها نقش مهمی در کاهش راهبندان معابر در فصل زمستان دارد. هر چند با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی کشور، هزینه های تعویض لاستیک تا حدودی بالا است ولی با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی شهر تبریز و شروع بارش های برف از آذرماه، برای یک رانندگی امن و مطمن توجه به این امر ضروری و حیاتی است.

علاوه بر بحث رانندگی امن در فصل بارش، اکثر شهروندان بعد از اولین بارش برف، انتظار نمک پاشی در سطح معابر اصلی و حتی محلات خود را دارند و عدم نمک پاشی را عامل ترافیک سنگین شهری می دانند در صورتی که استاندارد نبودن لاستیک ها باعث ایجاد کندی حرکت خودرو و در برخی موارد باعث ایجاد تصادف در معابر شهر شده و به دنبال آن راهبندان و ترافیک های سنگین را در پی دارد.

نظرسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز را صفحات اینستاگرامی شهریارنیوز، آذرانجمن، تبریز خبرلری، شمس نیوز، تبریزیمیز، کاف نیوز، تبریز جوان، تبریزسیاست، تریبون تبریز، نگاه آذربایجان و خبر فردا و کانال های تلگرامی آذرانجمن، تبریز خبرلری، عصر تبریز، تبریزیم و عصر آذربایجان به اشتراک گذاشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});