• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

برگزاری جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی به میزبانی مرند

  • کد خبر : 85540
  • 28 آبان 1401 - 9:30
برگزاری جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی به میزبانی مرند
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان، امسال سی و چهارمین دوره از جشنواره تئاتر استانی در شهرستان مرند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سیدقاسم ناظمی، افزود: تحقق عدالت فرهنگی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم بوده و وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را در این راستا اجرا کرده است.

وی گفت: این جشنواره از دوم تا چهارم آذرماه با حضور هنرمندان عرصه تئاتر استان در شهرستان مرند برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری این جشنواره را در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری و به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب عنوان کرد.

وی همچنین اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تئاتر استانی برشمرد.

ناظمی تصریح کرد: این جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر برگزار می‌شود.

وی، موضوعات این جشنواره را شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ وسنن و آداب ورسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، نمایشهای مذهبی، حمایت از تولید ملی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وایثار و شهادت و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی وآسیب های کرونا عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});