• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

صنعت کشور مدیون ماشین سازی تبریز است

  • کد خبر : 85695
  • 29 آبان 1401 - 13:00
صنعت کشور مدیون ماشین سازی تبریز است
یاز اکو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تبریز مهد صنعت است و کشور صنعتش را مدیون ماشین سازی تبریز است این را می‌توانید در تاریخ 50 ساله کشور ببینید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، صبح امروز همایش پدافند غیرعامل به میزبانی شرکت ماشین سازی تبریز باحضور جمعی از مسئولان پدافندی کشور و مسئولین استانی برگزار شد.

“صابر پرنیان” در ابتدای صحبت های خود خطاب به “علیرضا مبارک” معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور درخواست کرد: بیایید کمک کنیم تا بتوانیم این شرکت را از حالت برزخی در بیاوریم.

وی ادامه داد: بهتر است مدت ۵ سال از واگذاری فریز شود تا این مورد مهم بعنوان توسعه مجموعه ادامه یابد.

رییس سازمان صمت استان گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۷۵ هزار طرح صنعتی در مرحله ساخت سوله و نصب ماشین آلات داریم.

پرنیان ادامه داد: در حوزه معدن ۵ هزار و ۲۰۰ محدوده بلاتکلیف سال های گذشته در حال آماده سازی برای سرمایه گذاری در کشور است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، استان اشتغال، صادرات، صنعت و تولید است، اظهار داشت: در تاریخ، تبریز محل کشف قیمت منطقه کشور های همسایه تا هند بود.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت باتوجه به اینکه کفش تبریز برند است در کتاب سفرنامه ای که ثبت شده تبریز را بعنوان شهر صنعتی نام برده است.

تبریز مهد صنعت است

رییس سازمان صمت استان با بیان اینکه تبریز مهد صنعت است و کشور صنعتش را مدیون ماشین سازی تبریز است این را می‌توانید در تاریخ ۵۰ ساله کشور ببینید، اضافه کرد: در استان ما بر حسب آمار امروز، ۲ هزار و ۵۶۰ طرح صنعتی در حال اجرا است که ۹۶۰ مورد آماده استارت برای تولید است.

پرنیان خبر داد: بزرگترین کارخانه شیشه سازی آسیا با تکنولوژی پیشرفته دنیا در همین تبریز در وسعت ۱۰۰ هکتاری در حال توسعه بدست متخصصین همین مرز و بوم است؛ داخلی سازی در اکثر نقاطی که برای بازدید می رویم دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب صادراتی در کشور اتفاق خواهد افتاد، گفت: در کشور اتفاقات بزرگی می افتد، ۹۰ درصد مراجعین ما برای سرمایه گذاری است، مقایسه کنید این میزان سرمایه‌گذاری را با ده سال گذشته، سال گذشته ۶ هزار سرمایه‌گذار جدید آمده است؛ کشوری که در آن نا امنی داشته باشد مگر می‌شود چنان میل به سرمایه‌گذاری داشته باشد؟

رییس سازمان صمت استان افزود: ۲ هزار و صد مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت در سال جاری صادر کردیم، همه این ها نشان از نبوغ و رویش جوانه های دانش بنیان است.

پرنیان با اشاره به درخواست اولش از مبارک، گفت: موارد مشابه بلاتکلیفی ماشین سازی تبریز چندین مورد وجود دارد.

پرنیان با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل باید با امور زندگی ما آمیخته باشد، گفت: ظرفیت در کشور ما بی نظیر است، کارگران متخصص ما با دیدن فیلم در حال مهندسی معکوس هستند، استعدادی که مردم ما دارند بی نظیر است.

وی با اشاره به بیانات رهبری گفت: اگر بتوانیم موانع تولید را رفع و کشور را در جهت حمایت از کسب و کار ها قرار بدهیم قطعا در گام دوم انقلاب موفق خواهیم بود.

پرنیان در پایان خاطرنشان کرد: در تبریز مشکل تامین نیروی انسانی داریم، از تبریز به جاده های مرند، سلیمی و… سر بزنید شاهد بنر هایی خواهید بود که دنبال نیروی کار برای شرکت های مختلف هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});