• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

استاندار: هیچ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی نباید راکد بماند

  • کد خبر : 85853
  • 30 آبان 1401 - 9:15
استاندار: هیچ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی نباید راکد بماند
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید دولت و وزارت کشور بر فعال بودن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: این موضوع در استان ما که قطب تولید و صادرات است، اهمیت بیشتری دارد و باید تلاش کنیم تا هیچ واحد تولیدی در استان راکد نماند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرّم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید و اشتغال، خط قرمز کارگروه تسهیل است، اظهار کرد: هرگونه تسهیلاتی که از سوی این کارگروه به واحدهای تولیدی ارایه شود باید منجر به احیای تولید و ایجاد اشتغال شود بر این اساس لازمه این امر، اقدام نظارتی بر اجرای مصوبات است.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات از کارگروه تسهیل، باید برنامه احیا داشته باشند، افزود: در شرایطی که بانک‌ها با محدودیت منابع مواجهند و همین منابع اندک را هم به دلیل اولویت‌های دولت به بخش تولید اختصاص می‌دهند، نباید منابع و تسهیلات بانکی صرف چیزی غیر از تولید شود.

خرم اظهار کرد: هر واحدی که برنامه احیا و توسعه تولید را ارائه نکند یا طبق برنامه عمل نکند و تسهیلات دریافتی را در کاری غیر از تولید هزینه کند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت کارگروه تسهیل از چند جهت اهمیت دارد؛ هم از جهت نیاز کشور به رونق تولید که موجب امیدواری در جامعه می‌شود، هم ضرورت خودکفایی در تولید نیازمندی‌ها و کالاهای اساسی و هم افزایش بهره‌وری که تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان منابع تولید باید در این راستا تلاش کنند.

خرّم افزود: ما در ایجاد واحدهای تولیدی جدید، به دنبال ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید به خصوص در حوزه دانش‌بنیان هستیم، اما واحدهایی هم هستند که به دلیل نیاز جامعه، مستعد توسعه هستند و بانک‌ها اگر به این واحدها تسهیلات ارائه کنند به نفع خود آنهاست.

وی با قدردانی از عملکرد بانک‌های استان در حوزه حمایت از تولید، گفت: عملکرد بانک‌ها در حال تهیه است و به زودی گزارش آن ارائه می‌شود؛ ما باید از این نظر جزو استان‌ها پیشتاز باشیم و این هدف، معقول و دست‌یافتنی است.

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با اهتمام کارگروه تسهیل و دستگاه‌های مسئول، تعداد پرونده‌های ورودی به این کارگروه کاهش یافته و در حالی که ما در هفته‌های قبل سابقه بررسی تا ۲۰ پرونده را نیز داشتیم، این هفته تنها سه پرونده به کارگروه ارجاع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});