• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
4

روش های سنتی و غرق آبی مزارع و باغات به فرسایش خاک منجر می شود

  • کد خبر : 87826
  • 17 آذر 1401 - 13:15
روش های سنتی و غرق آبی مزارع و باغات به فرسایش خاک منجر می شود
یاز اکو - معاون مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: روش های سنتی و غرق آبی مزارع و باغات به فرسایش خاک منجر می شود .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، صادق اسدزاده در حاشیه مراسمی که به مناسبت روز جهانی خاک با حضور متولیان، سیاستگذاران و بهره برداران مرتبط با خاک در محل سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد در ارتباط با اقدامات شاخصی که در حوزه حفاظت از خاک در استان صورت گرفته است گفت: استفاده و حفاظت از منابع باید عملیاتی باشد و فقط در بحث های تئوریک خلاصه نشود. کارهایی که در حوزه مدیریت آب و خاک انجام می شود شامل استفاده از سامانه های نوین آبیاری می شود که روش های سنتی و غرق آبی که به فرسایش خاک منجر می شد را مطرود می نماید. خوشبختانه حمایت های صورت گرفته و یارانه های اختصاص یافته نیزکشاورزان را به استفاده از سامانه های نوین آبیاری سوق می دهد. روش های آبیاری تحت فشار در حال حاضر آبیاری بارانی و قطره ای در باغات و مزارع می باشد.

وی افزود: در بخش عمده ای از اراضی استان که بصورت کشت آبی می باشد سیستم های نوین آبیاری عملیاتی شده و در بخش های باقی مانده نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته و به بخش های مختلف ابلاغ شده است که در صورت درخواست هر یک از کشاورزان برای استفاده از این مزایا هیچ محدودیتی در مورد منابع و کمک های بلاعوض وجود ندارد و ۸۵ درصد هزینه تجهیز مزارع و باغات تامین می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});