• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

محصول ترافیک های امروز طرح تفسیلی راه و شهر سازی است/ مرکز پژوهش ها نهاد دولتی نیست

  • کد خبر : 88240
  • 21 آذر 1401 - 16:07
محصول ترافیک های امروز طرح تفسیلی راه و شهر سازی است/ مرکز پژوهش ها نهاد دولتی نیست
یاز اکو - رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: محصول ترافیکهای امروز طرح تفسیلی راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، روح اله رشیدی به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران گفت: از گذشته اسم مرکز پژوهش های شورا را شنیده بودیم و یک دوره افول داشت و در دوره پنجم با محوریت دکتر بهشتی فعالیت خود را مجددا شروع کرده است.

وی با اشاره  به اینکه مرکز پژوهش ها، مرکز دولتی نیست گفت: اینجا نهاد پژوهشی، مردم محور است مرجعیتی‌ است که به نفع مردم و شهر می باشد.

رشیدی با اشاره به محورهای پژوهشی که بر اساس نیازهای شهر تبریز تحقیق شده است تشریح کرد: از جمله محورهای پژوهشی افکار سنجی استقرار، توسعه یا اصلاح سامانه جامع مدیریت، جمع آوری اطلاعات مربوط به وضع موجود، ارزیابی وضعیت خدمات، معیارهای شهر اسلامی و شاخص های جهانی، بررسی و تجربیات سیاستهای شهری، پیمایش تاریخ شفاهی تبریز، تدوین و بازنگری ضوابط معیار ها و اسناد، اثر سنجی اقدامات، طراحی الگوی افکارسنجی در حوزه خدمات و سیاستهای شهری و بررسی و ارزیابی دوره ای برنامه بودجه سالانه می باشد.

وی افزود: تعداد کل نیازهای پژوهشی منتشر شده ۱۱۳ عنوان و یک پروژه ویژه که ۱۰ مورد از موضوعهای اشاره شده، از جمله پروژه ویژه از طریق کارهای دانشجویی و طرح های پژوهشی در حال انجام است.

رییس مرکز پژوهش های شورای تبریز در خصوص طرحهای پژوهشی بیان کرد: در سال اخیر مجموع تعداد پروژه های مطالعاتی، ۱۶ قرارداد مطالعاتی، در مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز منعقد شده است.

رشیدی ادامه داد: ۶۰ پیشنهاد پژوهشی به مرکز رسیده است که از این مقدار ۱۶ قرار داد مطالعاتی منعقد شده و ۴ مورد اجرا و داوری شده و ۵ مورد اجرا شده در مرحله داوری است همچنین ۳ مورد در مرحله عقد قرارداد است.

وی افزود: همچنین ۴۹ نشست تخصصی در این مرکز برگزار شده است.

وی مجموع گزارش های ارسالی به شورا را ۳۲ مورد عنوان کرد و گفت: ۷ اظهار نظر رسمی، ۱۰دیدگاه، ۳ یاداشت، ۳ گزارش تخصصی و ۹ خلاصه مدیریتی می باشد.

رشیدی گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ سه میلیارد تومان بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});