• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

نداشتن امنیت شغلی و عدم توازن دستمزد با هزینه‌ها؛ همچنان مهم ترین دغدغه کارگران است

  • کد خبر : 88233
  • 21 آذر 1401 - 16:00
نداشتن امنیت شغلی و عدم توازن دستمزد با هزینه‌ها؛ همچنان مهم ترین دغدغه کارگران است
یاز اکو - دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با بیان اینکه کارگر «ستون فقرات اقتصاد و تولید» است ، گفت: حداقل حقوق زندگی کارگران فقط برای ۱۰ روز آنها کفایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، اصغر نجاری، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری همچنان نبود امنیت شغلی و عدم توازن دستمزد با هزینه‌های خانوار است، گفت: این موضوع مهم، موضوعی است که نمایندگان جامعه کارگری بارها و بارها در جلسات مختلف به آن تاکید کرده‌اند.

نجاری، ادامه داد: متاسفانه طی سال های گذشته، حداقل دستمزد سالانه همواره کمتر از نرخ تورم بوده که در پایان سال ۱۴۰۰ افزایش ۵۷ درصدی جامعه کارگری را امیدوار به ترمیم شکاف نرخ تورم و دستمزد کرد، اما خانواده‌های کارگری که حدودا ۵۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند. همچنان مهم‌ترین خواسته خود را افزایش سطح معیشت در کنار امنیت شغلی اعلام می‌کنند و بر اساس آنچه که از سوی نمایندگان تشکل‌های رسمی کارگری اعلام می‌شود، حداقل حقوق زندگی کارگران فقط برای ۱۰ روز آنها کفایت می‌کند.

وی، با بیان اینکه کارگر «ستون فقرات اقتصاد و تولید»است، وزارت تعاون مکلف به اجرای بند بند قانون کار در جامعه کاری می باشد، برای داشتن اقتصاد «پیشرفته و مستقل» و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد و اگر بخواهیم جامعه کارگری از امتیازات و حقوق شایسته برخوردار باشد، باید بر روی «تولید ملی» تکیه و تأکید کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});