• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

پنج درس از جنگ روسیه و اوکراین؛ “فایننشال تایمز”

  • کد خبر : 89789
  • 07 دی 1401 - 8:45
پنج درس از جنگ روسیه و اوکراین؛ “فایننشال تایمز”
یاز اکو- به گفته تحلیلگران و کارشناسان نظامی که با فایننشال تایمز مصاحبه کرده اند، یکی از اصلی ترین چیزهایی که باید از درگیری روسیه و اوکراین بیاموزیم، بازگشت یک جنگ بزرگ به عرصه سیاسی است. بازگشت جنگ بزرگ پس از سال‌ها صلح به این معناست که ظرفیت صنعتی و ذخایر تسلیحاتی کشورها برای انجام موفقیت‌آمیز عملیات‌های نظامی فشرده اهمیت یافته است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، نتیجه دوم که توسط کارشناسان مورد تاکید قرار گرفته این است که آمادگی اوکراین برای جنگ در درگیری با روسیه با تامین تسلیحات غربی پشتیبانی می شود. دومیتیلا ساگرامازو کارشناس امنیتی در کینگز کالج لندن گفت که سوال اصلی در سال آینده این خواهد بود که آیا متحدان غربی به تامین تسلیحات اوکراین ادامه خواهند داد یا خیر.

درس سوم مربوط به مسکو است و به این معنی است که کیفیت مهمتر از کمیت است. بن بری سرتیپ سابق ارتش بریتانیا در اندیشکده موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک می گوید که تدارکات خوب، تعداد زیادی نیرو و تجهیزات نظامی خواه هواپیماهای بدون سرنشین یا تانک بدون اطلاعات و رهبری کافی بی ارزش هستند.

فایننشال تایمز خاطرنشان می کند که ارتش اوکراین اکنون روزهای سختی را تجربه می کند. این روزنامه به نقل از یک کارشناس نظامی که نامش فاش نشده است گفت: آنها تلفات قابل توجهی دارند، بسیاری از آنها آموزش ندیده اند، برخی از واحدها به وضوح از خستگی شدید رنج می برند، آنها به سلاح و مهمات بیشتری نیاز دارند.

چهارمین درس از جنگ این است که حمایت جامعه مدنی برای موفقیت نظامی ضروری است.

پنجمین و مهمترین درس این است که جنگ فقط در میدان جنگ انجام نمی شود. مارک گالئوتی استاد بازنشسته در دانشکده مطالعات اسلاو و اروپای شرقی کینگز کالج لندن خاطرنشان می کند که روند درگیری فقط به تجهیزات نظامی وابسته نیست. به گفته وی کشورهای غربی باید به این فکر کنند که چگونه مفهوم صلح و جنگ به طور کلی پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین تغییر کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});