• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

هشتمین رویداد تراکنش ایران برگزار شد/تعلیق پروژه‌های مالی به دلیل قطعی اینترنت

  • کد خبر : 91953
  • 27 دی 1401 - 9:15
هشتمین رویداد تراکنش ایران برگزار شد/تعلیق پروژه‌های مالی به دلیل قطعی اینترنت
یاز اکو - هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران امروز د ر سالن آمفی تاتر مرکز آفرینش‌های کانون با حضور فعالان حوزه فناوری مالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران با همکاری مرکز فابا و با حضور مدیران دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه های مالی، بانکی، پرداخت و نوآوری امروز ۲۶ دی‌ماه در مرکز آفرینش‌های کانون و هتل لاله برگزار شد.

در ابتدای مراسم، محمدابراهیم مقدم، رییس هیأت‌مدیره مرکز فابا ضمن اشاره به وجود نظم در همه ابعاد عالم احتمال تسلط هوش مصنوعی بر انسان را متذکر شد و عنوان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا در جهت تحقق اهداف کشور در حوزه IT وارد عمل شویم و نمایشگاه تراکنش نمود عملی این رویکرد ماست.

طرحی که به تعویق افتاد

پس از آن محمدمراد بیات، مدیرعامل فابا ضمن اشاره به ضرورت درک نیازهای روز در حوزه صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری این نیازها را نام برده و افزود: این رویداد در هیچ شرایطی صاحبان کسب و کارها را تنها نگذاشته و نمی‌گذارد، چه در ایام اعتراضات بنزینی، چه در ایام کرونا و چه حوادث تلخ امسال در کنار شما بوده و از این پس نیز خواهد بود.

بیات در بخشی از سخنان خود، در افتتاحیه هشتمین رویداد تراکنش ایران گفت: «براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود تا امسال دو برنامه ویژه آماده کنیم، یکی بخش متاورسی و دیگری تلویزیون تعاملی و بین‌المللی Transaction TV اما متأسفانه با اتفاقات بد پاییز امسال و اختلال اینترنت و مشکلاتی از این دست مانع از رسیدن آن به این رویداد شد. همچنین قرار بود امسال طرح اولیه یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ صنعت مالی، بانکی، و فناوری را تحت عنوان «مرکز جهانی کسب‌‌وکارهای مالی و فناوری ایران» را رونمایی کنیم. این پروژه می‌تواند کانونی برای اقتصاد دیجیتال باشد که باز حوادث امسال آن را به تأخیر انداخت. اما در آینده نزدیک این طرح اجرایی خواهد شد.

مهران محامیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران پیرامون وضعیت تراکنش‌های بانکی کشور بیان کرد: در اخرین روز کاری کامل، یعنی چهارشنبه ۲۱ دی ماه سال جاری، در شبکه شتاب بیش از ۱۵۴ میلیون تراکنش به ارزش ۱۵۱ هزار میلیارد تومان و شاپرک ۱۳۶ میلیون تراکنش به ارزش ۳۱۴ هزار میلیارد تومان انجام شد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به وضعیت فعلی تراکنش‌ها و مقایسه تعداد و مبلغ تراکنش‌ها در سامانه‌های گوناگون، بر تداوم رشد مبلغ تراکنش در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ و در نیمه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

او همچنین در پایان سخنان خود از همه فناوران و فعالان حوزه بانکی و مالی دعوت کرد تا ایده‌ها و نوآوری‌های خود را به بانک مرکزی ارائه کنند و تاکید کرد بانک مرکزی با آغوش باز از آنها استقبال می‌کند.

چه محصولاتی تندیس محصول برتر را بردند؟

در ادامه این مراسم از محصولات برتر حوزه فناوری مالی در حضور مقامات، مدیران و متخصصان اکوسیستم صنایع مالی بانکی، پرداخت و فناوری تقدیر شد. اسامی محصولات برتر به شرح زیر است:

بانک پلاس از بانک ملت محصول برتر از صنعت پرداخت
فن آوری بیمه و اتصال با صنعت بانکی پاوان از پوشش امن وجوه الکترونیک ایرانیان
محصول (کربن) از تجارت الکترونیک پرتیکان
در حوزه نظارت تصویری و امنیت و ارتباط با شبکه بانکی محصول سرویس نظارت تصویری ابری از شرکت (مبین نت)
در حوزه امنیت در بانکداری محصول HSM صدف از پژوهشکده رایا سامانه‌های پارسا شریف
گواهینامه شایستگی محصول: چکنو بانک صادرات

در بخش چهره‌های ماندگار بیش از ۲۰ نامزد، در بخش مدیران موثر بیش از ۲۵ نامزد، در بخش فناوران ممتاز ۱۸ نامزد و در بخش دو بانوی برگزیده نیز ۱۰ نامزد معرفی شده بودند که از این میان دو چهره از مدیران پیشکسوت بانک ها، دو مدیر موفق و موثر صنعت بانکداری و پرداخت، دو فناور ممتاز از میان متخصصان و دو بانوی برگزیده اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});