• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
رییس اتاق بازرگانی تبریز/

نباید برای بهبود اقتصاد کشور دنبال قهرمان بگردیم

  • کد خبر : 92227
  • 29 دی 1401 - 19:43
نباید برای بهبود اقتصاد کشور دنبال قهرمان بگردیم
کارآفرین برتر کشور و رییس اتاق بازرگانی تبریز بر ضرورت اصلاح سیستم اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، یونس ژائله، در رویداد هم‌افزایی بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان که عصر امروز در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: اکنون دو معضل جدی در کشور مطرح است که اولی تحریم بوده و دومی تورم است، ما از هم اکنون باید فکر کنیم که با وجود تحریم ها در ۱۰ سال آینده با چه مشکلاتی مواجه خواهیم بود. 

وی ادامه داد: چه در دوران اصلاح طلبان و چه در دوران اصولگرایان همیشه ما با مشکل تحریم و تورم مواجه بودیم که ضربه سنگینی به درآمد و رفاه مردم وارد می کنند.

ژائله با تاکید بر اینکه ما نباید دنبال قهرمان بگردیم، افزود: مشکل ما نبود یک فرد یا مدیر قوی نیست، بلکه نبود یک سیستم فعال و به‌روز است که کارآمدی لازم را داشته باشد. ما نیازمند یک سیستم فعال مدرن هستیم که نیازهای امروز جامعه را آنالیز و شناسایی کرده و سپس راهکارهای مناسب ارائه دهد. واقعیت امر این است که اتاق بازرگانی تبریز به تنهایی توانایی انجام این کار را ندارد و باید راهکاری اساسی و سراسری برای چابک سازی سیستم اداری در نظر گرفته شود.

وی گفت: یکی از مسائلی که شرکت های دانش بنیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نیاز به مکانی برای راهنمایی، کمک فکری و کمک مالی است و اتاق بازرگانی مدت زیادی است که در این راستا فعالیت خود را شروع کرده است. یکی از اهداف مهم ما در شرکت در اتاق بازرگانی تبریز آموزش به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است، به همین منظور به طور مستمر برنامه های به منظور افزایش توانمندی و مهارت های لازم بین این قشر برگزار می‌کنیم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: مهمترین اصل این است که نباید امید خود را از دست بدهیم. علیرغم اینکه در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما چنانچه شاهد بوده‌ایم طی چند سال اخیر صادرات ما رشد فراوانی داشته است که در نوع خود بی‌نظیر است. ما می توانیم از بازارهای کشور شمالی در روسیه و ۵۰۰ میلیون جمعیت کشورهای منطقه استفاده کنیم و اوضاع را در سال ۱۴۰۲ علیرغم بحران ها به شرایط طلایی تبدیل کنیم تا بتوانیم همگی از این بحران عبور کنیم. 

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه در بسیاری از استان ها که رقم بیکاری بالا است، ما در استان کمبود نیرو داریم و بعد از احداث بیش از ۴۰ مگاپروژه در دست احداث، قطعا نیازمند نیروی کار ماهر خواهیم بود، هم‌چنین باید برای موضوع حمل و نقل نیز چاره‌ای بیندیشیم که در صورت افزایش صادرات و تولید با مشکل مواجه نشویم.

ژائله گفت:مهمترین مولفه توسعه و رشد اقتصادی و امنیت است و ایجاد امنیت نیازمند تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی است. خوشبختانه طی سال‌های اخیر روابط حسنه‌ای بین اتاق بازرگانی تبریز و دولت وجود شکل گرفته است که در نوع خود کم‌سابقه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});