• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

معلولان چشم انتظار اجرای کامل قانون حمایت از حقوق خود هستند

  • کد خبر : 92858
  • 05 بهمن 1401 - 12:00
معلولان چشم انتظار اجرای کامل قانون حمایت از حقوق خود هستند
یاز اکو - مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر و دبیر هیات مدیره تشکل‌های نابینایان کشور با بیان این‌که قانون حمایت از حقوق معلولان مهم‌ترین سند برای رعایت و حفظ حقوق این گروه است، گفت: معلولان چشم‌انتظار اجرای کامل این سند هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، روح الله ساعی با بیان اینکه بر اساس ماده ۳۰ قانون حمایت از حقوق معلولان دولت موظف است ردیف بودجه مشخصی در قالب اعتبارات رفاهی بودجه سالانه خود بیاورد، خاطرنشان کرد: هر چند که طی سال های گذشته اعتبار کمی برای این قانون اختصاص داده شد اما معلولان به ویژه فعالان اجتماعی امیدوار به توسعه این ردیف بودجه، با توجه به وعده های داده شده هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به بهانه اضافه کردن بودجه سازمان بهزیستی، ردیف بودجه مشخصی به این قانون اختصاص نداده و در بودجه سال آینده سازمان بهزیستی اعتبار مستقلی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر گرفته نشده است.

دبیر هیات مدیره تشکل های نابینایان کشور افزود: در این شرایط اقتصادی که مردم طبق آمار رسمی تورم نزدیک به ۵۰ درصدی را تجربه می کنند فشار مضاعفی به زندگی افراد معلول به ویژه معلولان فاقد شغل و درآمد، وارد می شود.

ساعی، مستمری پرداختی از سوی بهزیستی برای هر معلول فاقد شغل را حدود ۵۴۰ هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: گرانی خوراکی ها، افزایش قیمت اجاره بهای مسکن، افزایش قیمت وسایل توانبخشی و حتی کمبود و نبود برخی وسایل، زندگی بسیاری از معلولان را تحت تاثیر گذاشته و زندگی را تلخ کرده است.

وی ادامه داد: اگر قانون حمایت از حقوق معلولان اعتبار مشخصی برای خود نداشته باشد، در مواردی چون پرداخت مستمری ها، اجرایی کردن ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، حمایت از دانشجویان معلول شاغل در دانشگاه های غیردولتی، حمایت از کارآفرینی و تهیه لوازم و تجهیزات توانبخشی معلولان با مشکلات فراوان مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});