• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5
نامه انجمن نظارت و اشاره به سه موضوع مهم در دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی؛

تمدید مهلت ثبت‌نام، تفسیر شرط بیمه شاغلان و شرایط ثبت‌نام رأی‌دهندگان

  • کد خبر : 93682
  • 12 بهمن 1401 - 12:46
تمدید مهلت ثبت‌نام، تفسیر شرط بیمه شاغلان و شرایط ثبت‌نام رأی‌دهندگان
یاز اکو - انجمن نظارت بر انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در نامه‌ای اعلام کرد که مهلت ثبت‌نام نامزدها تا پایان روز 16 بهمن تمدید شده، شرط لیست بیمه حداقل 20 نفر برای نامزدها مجموع افراد بیمه‌شده در یکسال است و ثبت‌نام رأی‌دهندگان حقیقی نیز در بازه 12 تا 30 بهمن ماه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در تازه‌ترین اطلاعیه خود علاوه بر مشخص کردن زمان ثبت‌نام رأی‌دهندگان حقیقی و تمدید مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات، تفسیری بر یکی از شروط آیین‌نامه ثبت‌نام نامزدها نیز ارائه کرده است که می‌تواند تاحدودی ثبت‌نام در انتخابات را تسهیل کند.

اطلاعیه اخیر انجمن بر نظارت انتخابات در ابتدا اعلام کرده مدت زمان ثبت‌نام نامزدها که پیش از این روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه به پایان می‌رسید، تمدید شده است و اکنون داوطلبان می‌توانند تا پایان روز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ برای رقابت در این انتخابات ثبت‌نام کنند. داوطلبان باید تا قبل از ساعت ۲۳:۵۹ این روز، تمامی مدارک خود را روی سایت بارگذاری کرده یا ثبت‌نام خود را با مراجعه به دبیرخانه هیات نظارت بر انتخابات استان‌ها با در دست داشتن مدارک لازم انجام دهند.

علاوه بر این انجمن نظارت بر انتخابات در تفسیر بند «ارائه لیست پرداخت حق بیمه شاغلان تامین اجتماعی برای حداقل ۲۰ نفر در یکسال» اعلام کرده منظور از این شرط این است که نامزدان انتخابات اولاً طی یک سال، ۱۲ ماه لیست بیمه براساس کد کارگاه (ها) به سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده باشند و ثانیاً مجموع افراد شاغل در لیست یکساله حداقل ۲۰ نفر باشد.

لازم به ذکر است که این شرط یکی از مجموعه شروطی است که نامزدها باید حداقل یکی از آنها را داشته باشند، تا بتوانند در انتخابات به عنوان نامزد ثبت‌نام کنند.

اطلاعیه اخیر انجمن نظارت بر انتخابات هم‌چنین زمان ثبت‌نام رأی‌دهندگان در سامانه انتخابات برای احراز صلاحیت رأی‌دهی را نیز از روز چهارشنبه ۱۲ بهمن تا یکشنبه ۳۰ بهمن مقرر کرده است. براساس آیین‌نامه انتخابات دور دهم، رأی‌دهندگان حقیقی علاوه بر شرط عضویت معتبر و دارا بودن حداقل دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته، برای احراز شرایط اهلیت تجاری و فعال اقتصادی بودن باید مدارک و مستندات مربوط به حداقل یکی از شرایط «ارائه اظهارنامه مالیاتی برای حداقل مدت یکسال در طول دوره عضویت»، «ارائه لیست پرداخت حق بیمه شاغلان تامین اجتماعی حداقل یک سال در طول دوره عضویت»، «گواهی انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولیدکننده نمونه» به علاوه «داشتن حداقل دو سال سابقه مدیریت (مدیرعاملی یا عضویت در هیات مدیره) شرکت‌های اقتصادی که حداقل دارای یکی از شروط فوق هستند» را قبل از برگزاری انتخابات به تایید انجمن برسانند.

اشخاص حقیقی از ساعت ۸:۰۰ روز چهارشنبه ۱۲ بهمن تا ساعت ۲۳:۵۹ روز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ فرصت دارند که با تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مدارک در سایت election.iccima.ir/ برای رأی دادن در این دور از انتخابات ثبت‌نام کنند. هم‌چنین در مورد آن دسته از اشخاص حقیقی که علاوه بر کارت عضویت، کارت بازرگانی معتبر تا روز انتخابات دارند، احراز صلاحیت به صورت سیستمی صورت می‌گیرد و نیازی به ثبت‌نام در سامانه نیست.

اشخاص حقوقی نیز به شرط دارا بودن دو سال سابقه عضویت و معتبر بودن کارت عضویت در روز رأی‌گیری بدون هیچ‌گونه ثبت‌نامی مجاز به رأی دادن هستند. انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});