• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

آذربایجان شرقی رتبه ۵ کشور را در تعداد شرکت های دانش بنیان دارد

  • کد خبر : 94387
  • 18 بهمن 1401 - 14:30
آذربایجان شرقی رتبه ۵ کشور را در تعداد شرکت های دانش بنیان دارد
یاز اکو - رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی رتبه ۵ کشور را در تعداد شرکت های دانش بنیان دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، سعید جعفری راد صبح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد مراکز رشد وابسته به پارک، ۲۱ مرکز رشد بوده که اخیراً به مراکز رشدی که مرتبط با بخش خصوصی هستند روی آورده و در حال افزایش این الگو می‌باشیم و چون در شهر تبریز صنایع غذایی از پتانسیل ویژه ای برخوردار است در مکان‌هایی که ظرفیت وجود دارد قصد تشکیل مراکز رشد داریم یا اینکه در آینده قرار است مرکز رشد قطعه سازی خودرو تکمیل و عنصر نوآوری را در این حوزه وارد کنیم.

وی افزود: در مورد تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه پنج کشوری را داریم و تلاش بر آن است تا طی چهار سال آینده این رتبه را پس از استان البرز به رتبه دوم برسانیم.

وی در خصوص میزان صادرات از شرکت‌های دانش بنیان استان عنوان کرد: میزان صادرات به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۹۹ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

هم چنین جعفری راد در مورد دستاوردهای پنج ماه اخیر خود در پارک علم و فناوری استان گفت: بخاطر مسائل کاری دوسال اخیر بودجه‌ای که لایق پارک علم و فناوری استان باشد محقق نشده و بواسطه تلاش‌های همکاران، بودجه استان پس از اصفهان و استان خراسان رضوی از رتبه ۱۱ به رتبه سه صعود کرده است که این رقم قابل توجه بوده که در صورت تحقق بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی در خصوص جرایم ساختمانی اظهار کرد: برای فضای فناوری پارک علم و فناوری جریمه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان از سوی شهرداری منطقه یک صورت گرفته بود که به کمک شهردار تبریز در صدد رفع مشکل هستیم.

جعفری راد در خصوص شرکت‌های تازه تأسیس در پارک اظهار کرد: قرار برآن است تا احضار نامه تکمیل و مالیات گرفته نشود و هم چنین شرکت‌های نوآور نوپا به مدت پنج سال برای اولین بار در کشور از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی در خصوص نقشه راه در آینده گفت: ریل گذاری در پارک تغییر کرده است به گونه‌ای که شرکت‌هایی که علاقه مند به استقرار در پارک هستند باید ایده محور و محصول محور پای کار بیایند.

جعفری راد افزود: در حوزه دیپلماسی فناوری علاوه بر بحث شانگهای که از قبل شروع شده بود اکنون قریب به دو هفته می‌باشد که تفاهم نامه‌ای با نسخه زبان فارسی امضا شده و قرار بر آن است تا قبل از سال جدید سفری به پکن و لینگان همراه با شرکت‌هایی که در زنجیره ارزش‌های آنها کشور چین وجود دارد ترتیب شود تا محصولات فناوری در حوزه‌های مرتبط صادر شود.

وی ادامه داد: شهرک اسکولک هوای موسکو پس از اتفاقات اخیر روسیه و اکراین علاقه دارد در حوزه قطعه سازی همکاری کند که تا پیش از عید نهایی خواهد شد.

وی افزود: در یکی از تکنو پارک‌های شهرهای اروپایی اولین شرکت تقاضای استقرار داده به دلیل آنکه مقدار مالیات در شهرهای اروپای شرقی بسیار پایین است.

وی از چالش‌ها و مشکلات آینده پارک علم و فناوری گفت: از جمله چالش‌های پیش رو می‌توان گفت بخاطر فعالیت‌های اخیر از دیگر شهرستان‌ها علاقه مند به شرکت در پارک هستند اما کمبود فضای دفتری و کارگاهی مانع از آن می‌شود که این مورد نیز در آینده بواسطه فضاهای خالی که دیگر سازمان‌ها تمایل دارند در اختیار ما قرار دهند حل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});