• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد:

تولید روزانه حدود ۱۵۰ تن خوراک مخلوط در کشت و صنعت مغان

  • کد خبر : 99020
  • 28 اسفند 1401 - 14:15
تولید روزانه حدود ۱۵۰ تن خوراک مخلوط در کشت و صنعت مغان
یاز اکو - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مرکز تغذیه این شرکت مجهز به یک دستگاه باسکول ۶۰ تنی جهت توزین خوراک تولیدی و یک دستگاه یونجه خردکن برای خردکردن یونجه و علوفه است که روزانه حدود ۱۵۰ تن خوراک مخلوط در این مرکز تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: پیش‌ از این جیره غذایی دام‌ها در یک مکان دیگری مخلوط و میکس شده و بعد از انتقال به سایت در اختیار دام‌ها قرار می‌گرفت که نزدیک‌ترین محل به ایستگاه‌ها است.

وی بیان کرد: بعد از ابطال واگذاری و تحویل گیری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از بخش خصوصی با سلسله اقداماتی که از طریق بهداشتی‌تر کردن محیط نگهداری و کاهش سقط جنین انجام گرفت، تعداد گله از ۱۷ هزار و ۳۰۰ رأس به ۲۱ هزار رأس افزایش پیدا کرده و تولید شیر خام و زایش در بزرگ‌ترین مجتمع دامپروری ایران در حد نرمال است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: این مرکز با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده و دارای ۶ دهنه بین جهت نگهداری انواع کنسانتره و یونجه خُرد شده است.

محمدی تصریح کرد: به علت بُعد مسافت طولانی با سایت ۸ هزار رأسی ضرورت راه‌اندازی مرکز تغذیه جهت تأمین جیره غذایی دام‌های پرشیر ایستگاه‌های ۴ و ۵ شیری در سایت ۶ هزار رأسی احساس شد، زیرا که مسافت طولانی باعث استهلاک فیدرها و تراکتورها و همچنین اتلاف وقت برای خوراک ریزی بموقع می‌شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مزایای احداث مرکز تغذیه سایت ۶ هزار رأسی که مشابه مرکز تغذیه سایت ۸ هزار رأسی است، این است که از استهلاک فیدرها و تراکتورها جلوگیری شده و خوراک تازه در همان مرکز، تولید و به ایستگاه‌های سایت ۶ هزار رأسی انتقال می‌یابد و همچنین تازه‌خوری خوراک در بهبود کیفیت تولید تأثیر بسزایی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});