• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

بلاتکلیفی کارمندان متا ادامه دارد/ زاکربرگ در آستانه یک بحران اخلاقی!

  • کد خبر : 101816
  • 26 فروردین 1402 - 13:45
بلاتکلیفی کارمندان متا ادامه دارد/ زاکربرگ در آستانه یک بحران اخلاقی!
یاز اکو - مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا درحالی پس از تولد سومین فرزندش در مرخصی به‌سر می‌برد که شرکت او گرفتار بحران دیگری شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، گزارش‌ها حاکی از آن است که متا در بحبوبه یک بحران اخلاقی به سر می‌برد و کارمندان از اینکه مدیران ارشد این شرکت از جمله خود زاکربرگ دورکاری می‌کنند و از طرفی هم موج اخراج‌های گسترده ادامه‌دار شده است، شکایت دارند.

نگرانی کارکنان شرکت مادر اینستاگرام و فیسبوک در حالی روبه افزایش است که زاکربرگ قرار بود در سال جدید رهبری خود را بهبود بخشیده و شرکت را کارآمدتر کند. با این حال او کارکنان را به ماندن در شرکت و افزایش ساعت کاری تشویق کرده است.

نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که چندین رئیس ارشد از جمله خاویر اولیوان، مدیر متا، آدام موسری، مدیر اینستاگرام، نائومی گلیت، مدیر بخش امنیت اطلاعات و گای روزن، مدیر ارشد امنیت اطلاعات از دفتر مرکزی شرکت در کالیفرنیا نقل مکان کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، اولیوان در حین انجام مسئولیت‌هایش، زمان خود را بین سیلیکون ولی و اروپا تقسیم می‌کند. گلیت به نیویورک نقل مکان کرده است، در حالی که موسری از لندن و روزن از تل آویو مشغول به کار هستند. به نظر می‌رسد مدیران ارشد متا از راه دور در جلسات هفتگی کاری خود شرکت می‌کنند.

کارکنان متا در بلاتکلیفی

روزنامه تایمز با استناد به مصاحبه با ۹ کارمند فعلی و سابق متا گزارش داد که فقدان حضور مدیران ارشد، افزایش تعدیل نیرو و تمرکز زاکربرگ بر فناوری متاورس روحیه کارکنان را در شرکت تخریب کرده است. ارین سامنر، کارمند سابق متا که نوامبر گذشته اخراج شد، به این نشریه گفت: «درحال حاضر بسیاری از کارمندان این شرکت عمیقا احساس بلاتکلیفی می‌کنند. با این‌ حال، آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا نزد مدیران خود مسئولیت‌پذیر به‌نظر برسند.»

مارک زاکربرگ، مدیرعامل نیز پس از تولد سومین فرزندش در مرخصی به سر می‌برد. البته گزارش‌هایی هم مبنی بر حضور فعال او در جلسات مربوط به هوش مصنوعی وجود دارد.

با این وجود به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران هنوز از این شرکت روی‌گردان نشده‌اند. سهام متا باوجود پشت سرگذاشتن یکی از بدترین سال‌های کاری خود چیزی حدود ۷۵ درصد رشد داشته است.

در یک پست وبلاگی که اخراج ۱۰ هزار نفری کارمندان متا را تایید کرد، زاکربرگ اعلام کرد که ناچار به این اقدام شده تا بتواند هزینه‌ها را کاهش دهد. او در این پست وبلاگی می‌گوید: تحلیل‌های ما از عملکرد کارکنان نشان می‌دهد که مهندسانی که به صورت حضوری به شرکت ملحق شده و پس از آن دورکار شدند، به‌طور متوسط عملکرد بهتری نسبت به کارکنانی که از ابتدا دورکار بودند، دارند.

با این حال، تاکنون درباره نگرانی‌های فزاینده کارمندان اظهار نظری نکرده‌ است. متا تنها غول فناوری نیست که اخیرا برای کاهش هزینه‌ها به تعدیل گسترده نیرو روی آورده است. آمازون و آلفابت، شرکت مادر گوگل نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که دست به اخراج گسترده کارکنان خود زدند.

متا طی آخرین اقدام خود دست به اخراج ۱۰ هزار نفری نیروی کار این شرکت زد. براساس پست وبلاگی زاکربرگ، کارمندان تیم‌های فناوری متا و گروه‌های تجاری به ترتیب در اواخر آوریل و می از سرنوشت خود مطلع خواهند شد. وال استریت ژورنال نیز ماه گذشته گزارش داد که این شرکت قرار است طی کمپین کاهش بودجه خود، پرداخت پاداش را کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=101816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});