• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
6

رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه را بیشتر بشناسیم

  • کد خبر : 107720
  • 20 خرداد 1402 - 11:02
رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه را بیشتر بشناسیم
یاز اکو- حافظه گایه ارکان به عنوان رئیس بانک مرکزی ترکیه منصوب شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی حکمی ایشان را به این سمت منصوب کرد.

خانم ارکان متولد سال ۱۹۸۲ بوده و در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه بوغازیچی استانبول با رتبه اول فارغ التحصیل و سپس برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه پرینستون آمریکا شد.

وی رشته تحصیلی تحقیق در عملیات را انتخاب و موفق شد دکترای مهندسی مالی را از دانشگاه پرینستون بگیرد. ارکان دوره دکتری ۲ ساله را در یک سال به پایان رساند و اولین دانشجویی بود که در تاریخ ۲۷۶ ساله دانشگاه پرینستون توانست این دوره را در یک سال به پایان رساند. او همچنین عنوان “جوان ترین استاد مالی” در ایالات متحده را به دست آورد. دانشگاه پرینستون بعدها حداقل دوره تحصیلی مورد نیاز برای اخذ مدرک دکترا را به یک سال تغییر داد. ارکان بعد از اخذ مدرک دکتری توانست در رشته مدیریت از دانشکده بازرگانی هاروارد و رشته رهبری را در دانشگاه استنفورد به پایان رساند.

رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه اولین پیشنهاد کاری اش را در گلدمن ساکس در سال ۲۰۰۵ پس از اتمام تحصیل در پرینستون دریافت و شروع به کار کرد. ارکان تقریباً ۹ سال در گلدمن ساکس کار کرد و به عنوان رئیس بخش تجزیه و تحلیل و تبیین استراتژی مؤسسات مالی خدمت کرد. در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک First Republic شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۹ جایگزین آگوست دی وایلد به عنوان رئیس هیئت مدیره شد. وی پس از بحران وام مسکن در ایالات متحده، در سال ۲۰۰۹ میلادی در امورات شرکت بیمه سپرده فدرال تحت نظارت مالی بانک فرست رپوبلیک مداخله کرد. در اول ماه مه سال جاری بانک فرست رپوبلیک به جی پی مورگان فروخته شد. کار ارکان در بانک موفق تلقی شد و در افزایش وجوه بانک تا ۱۰ برابر نقش داشت.

ارکان همچنین به مدت دو سال به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت جواهرات “تیفانی اند کو” مستقر در ایالات متحده فعالیت کرده است. وی پیش از انتصاب به عنوان رئیس بانک مرکزی ترکیه، عضو هیئت مدیره شرکت جهانی مشاوره مالی مارش مک لنان بود. وی به عنوان یکی از ستون نویس های اقتصادی نشریه ورلد فعالیت دارد. اقامتگاه دائم او شهر نیویورک آمریکا بوده است. متاهل است و یک پسر دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107720

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});