• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
4

پوتین با استقرار نیروهای لهستانی در نزدیکی بلاروس به ورشو هشدار داد

  • کد خبر : 112223
  • 31 تیر 1402 - 15:00
پوتین با استقرار نیروهای لهستانی در نزدیکی بلاروس به ورشو هشدار داد
یازاکو - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه لهستان عضو ناتو را به داشتن جاه طلبی های ارضی در اتحاد جماهیر شوروی سابق متهم کرد و هشدار داد که هرگونه تجاوز به متحد نزدیک روسیه، بلاروس، حمله به روسیه تلقی می شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، پوتین گفت: مسکو هرگونه تجاوز به متحد نزدیک روسیه، بلاروس را، حمله به روسیه تلقی می کند.

پوتین روز جمعه در نشست شورای امنیت ملی گفت: “بلاروس بخشی از کشور اتحادیه (روسیه و بلاروس) است. و تجاوز به بلاروس به معنای تجاوز به فدراسیون روسیه است. ما با تمام امکاناتی که در اختیار داریم به این موضوع پاسخ خواهیم داد.”

لهستان اوایل روز جمعه اعلام کرد که به دلیل حضور مزدوران روسی واگنر در بلاروس، قصد دارد تعدادی از سربازان خود را که هنوز نامشخص است، به سمت شرق منتقل کند.

روز چهارشنبه، یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر در ویدئویی به جنگجویانش در بلاروس خوش آمد گفت و به آنها گفت که فعلاً در جنگ اوکراین شرکت بیشتری نخواهند کرد، اما به آنها دستور داد تا برای عملیات واگنر در آفریقا در حالی که ارتش بلاروس را آموزش می‌دهند، نیرو جمع کنند.

پریگوژین می گوید واگنر، که رهبری فتح شهر باخموت اوکراین را بر عهده داشت، مؤثرترین نیروی جنگی روسیه است. اما درگیری‌های مکرر او با تشکیلات دفاعی مسکو باعث شد چهار هفته پیش دست به یک شورش مسلحانه بزند.

مقامات عالی رتبه لهستان تاکنون به اظهارات پوتین پاسخی نداده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});