• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

آمادگی شهرداری منطقه ۸ تبریز برای تبدیل خانه های تاریخی به کاربری گردشگری

  • کد خبر : 113176
  • 10 مرداد 1402 - 14:15
آمادگی شهرداری منطقه ۸ تبریز برای تبدیل خانه های تاریخی به کاربری گردشگری
یاز اکو - معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۸ از آمادگی این منطقه برای تبدیل خانه های تاریخی تبریز به کاربری های گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، کاظم دلفکار در جریان بازدید از روند اجرای بهسازی و مرمت خانه های تاریخی، افزود: بر اساس اجرای سیاست‌های تشویقی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، عملیات مرمت و جداره سازی ساختمان قدیمی کوی مجتهدیلر از سال گذشته توسط مالک و با نظارت معاونت شهرسازی شهرداری منطقه آغاز و در حال اجراست.

وی اظهار کرد: بدلیل فعال بودن کارگاه مرمتی در این ساختمان تاریخی و به منظور تامین امنیت پروژه، موقتا از از درب های فلزی در ورودی‌های خانه تاریخی استفاده شده است که بعد از اتمام عملیات مرمتی، درب های چوبی با معماری سنتی و زیبا، جایگزین آنها خواهد شد تا با هویت تاریخی این خانه همخوانی داشته باشد.

دلفکار با بیان اینکه کوچه مجتهدیلر یکی از قدیمی ترین کوچه های تبریز است، تصریح کرد: این کوچه در مجاورت بازار تاریخی تبریز واقع شده و در سال های قبل بسیاری از مجتهدهای استان از جمله آیت الله قاضی در این کوچه ساکن بوده اند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه عنوان کرد: در نظر داریم خانه های تاریخی تبریز را با مشارکت مالکین و سرمایه گذاران بخش خصوصی مرمت و با کاربری های گردشگری مانند هتل و رستوران سنتی مورد استفاده قرار دهیم و شهرداری منطقه تلاش دارد تا با تهیه و تصویب سیاست های تشویقی، تسهیل کننده تبدیل خانه های تاریخی به کاربری های گردشگری باشد.

کاظم دلفکار همچنین یادآور شد: علی رغم گمانه زنی های اخیر در فضای مجازی، به دلیل مجاورت این پروژه با ساختمان شهرداری منطقه اهتمام ویژه ای برای نظارت در روند مرمت و جداره سازی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=113176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});