• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی تشدید می‌شود

  • کد خبر : 117805
  • 26 شهریور 1402 - 11:29
فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی تشدید می‌شود
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ادامه شرایط ناپایدار جوی، فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه در این استان تشدید می‌شود.
به گزارش یاز اکو به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر»، روز یکشنبه بیان کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه در نیمه شمالی و شرقی استان و منطقه ارسباران بیشتر بوده و موجب بارش باران گاهی به صورت رگبار همراه با غرش آذرخش می شود. وی با بیان اینکه این وضعیت تا عصر سه شنبه در استان تداوم می یابد، اظهار کرد: با تقویت سامانه بارشی و تشدید بارش های رگباری، آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها دور از انتظار نیست. رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک و شکستن سرشاخه های درختان وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است. امیدفر، خواستار عدم اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی مسیل ها و کانال های زهکشی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوه نوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب های احتمالی شد.
فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی تشدید می‌شود
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای سراب و ورزقان با دمای هفت درجه و جلفا با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۸ درجه سانتی گراد رسید. آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید. آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است. این استان همواره تحت تأثیر باده
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});