• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد گردشگری اکو در اردبیل آغاز شد

  • کد خبر : 119628
  • 12 مهر 1402 - 12:15
هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد گردشگری اکو در اردبیل آغاز شد
یاز اکو - هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در آغاز این نشست گفت: بخش گردشگری به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد و همکاری گردشگری کشورها می‌تواند راه را برای رشد این کشورها باز کرده و پیشران توسعه این کشورها باشد.

وی افزود: فعالان گردشگری کشورهای عضو باید همکاری کنند تا با جلب همکاری بخش‌های مختلف برای رشد کشورهای خود گام بردارند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه موسیقی، صنایع دستی و سایر ارزش‌های هر کشور می‌تواند راه را برای گردشگری هموار کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده با نمایش داشته‌ها و ثبت آثار فاخر معماری تاریخی خوذ، در این راستا تلاش کند.

شالبافیان با اشاره به ثبت ۵۴ کاروانسرای ایرانی در فهرست یونسکو ، این اقدام را کار بزرگی خواند و گفت: کاروانسراها که در توسعه جاده ابریشم نیز تأثیرگذار بوده اند و در طول زمان بستر ارتباطات زمینی بوده اند، امروز از بعد گردشگری اهمیت بسیاری دارند.

وی تصریح کرد: با تجربیاتی که داشته ایم و با هم افزایی کشورهای عضو اکو می توانیم برای رونق گردشگری همدیگر موثر باشیم.

همچنین در این نشست مسئول دبیرخانه اکو اظهار کرد: نشست وزرا ابتکار ایران بود که در نشست سفرا در اردبیل مطرح شد و در وزارتخانه نیز تصویب شد.

وی ادامه داد: دبیرخانه به برنامه‌های رویداد اردبیل۲۰۲۳ نگاه ویژه دارد و همکاری در زمینه توسعه گردشگری و استاندارد سازی گردشگری و آشنا شدن با ظرفیتهای گردشگری کشورهای عضو از اهداف دبیرخانه است.

مسئول دبیرخانه اکو افزود: دبیرخانه این کارگروه، پیش نویس توسعه گردشگری را نهایی کرده و برای دبیرخانه اکو استانداردهای جهانی گردشگری را ارسال می‌کند.

وی گفت: پیشنهاد توسعه هر چه بیشتر گردشگری مطرح و در بین اعضا توزیع شده و منتظر ارایه نظر کشورهای عضو هستیم.

وی افزود: بیش از ۳۵۰ عضو داریم و تاکنون پنج نشست مجازی برای ارایه بسته های گردشگری داشته ایم و تلاش می کنیم تا روابط گردشگری اعضا تقویت شود.

مسئول دبیرخانه اکو یادآورشد: وزارت گردشگری ترکیه پیشنهاد کرده نشستی درباره نوشیدنی‌ها، خوراکی ها و الزامات گردشگری برگزار کنیم و منتظر دیدگاه کشورهای عضو هستیم ضمن اینگه تسهیل صدور روادید نیز در دستور کار کارگروه کارشناسان گردشگری اکو قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در ادامه، کارشناسان راجع به تحقق اهداف این نشست یعنی توسعه گردشگری اعضا تبادل نظر می‌کنند.

نشست وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو فردا پنج‌شنبه در مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

به گفته حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، در این نشست رسمی و دیپلماتیک علاوه بر موضوعات معمول، بخش ویژه اردبیل هم برگزار می‌شود که در آن ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان اردبیل ارائه خواهد شد و میهمانان این بسته‌ها و ظرفیت‌ها را در کشورهای خود معرفی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});