• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

اردوغان: صادرات ترکیه در سال ۲۰۲۳ به رکورد تاریخی دست یافت

  • کد خبر : 129745
  • 14 دی 1402 - 16:00
اردوغان: صادرات ترکیه در سال ۲۰۲۳ به رکورد تاریخی دست یافت
یازاکو - رئیس‌جمهور ترکیه گفت که صادرات کشور در سال ۲۰۲۳ با بیش از ۲۵۵ میلیارد دلار به رکورد تاریخی جدیدی دست یافته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در مراسم اعلام آمار مربوط به تجارت خارجی در سال ۲۰۲۳ گفت که صادرات کشور در سال گذشته با بیش از ۲۵۵ میلیارد دلار به رکورد تاریخی جدیدی دست یافته است.

وی درباره آمار مربوط به صادرات کشور در سال گذشته میلادی اظهار داشت: صادرات ترکیه در سال ۲۰۲۳ با رشد ۰.۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن به ۲۵۵ میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار رسید و بدین ترتیب رکورد تاریخی جدیدی در این بخش ثبت شد.

اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه در سال ۲۰۲۳ از نظر رشد اقتصادی در میان کشورهای گروه ۲۰ در مقام دوم قرار داشته است، تصریح کرد: با دستیابی به ارقام صادرات فوق از ۲۵۵ میلیارد دلار هدف صادراتی تعیین شده در برنامه میان مدت فراتر رفتیم.

 

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: صادرات خدمات کشور در اکتبر ۲۰۲۳ سالانه به ۹۹ میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار رسید که این نیز یک رکورد تاریخی است. وقتی در سال ۲۰۰۲ روی کار آمدیم، حجم صادرات‌ کشور در ماه به‌طور متوسط ۳ میلیارد دلار بود. این میزان هم اکنون به سطح ۲۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.

وی ادامه داد: بر این باوریم که صادرات کالا و خدمات کشور را در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۳۷۵ میلیارد دلار خواهیم رساند. ترکیه برای دستیابی به این هدف از توانایی کافی برخوردار است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست خارجی خود را با در نظر گرفتن ترکیه، اما با چشم‌انداز جهانی شکل داده‌ایم و بازگشت از آن امکان ندارد.

 

وی تصریح کرد: یک تلاش خرابکارانه آشکار علیه منافع ترکیه وجود دارد. همانطور که سناریوهای پلید پیشین را خنثی کردیم، قطعا این بازی کثیف را نیز خنثی خواهیم کرد. از تلاش‌هایی که از طریق تحریک و اظهارات بدخواهانه برای جدا کردن کشورمان از شرکای خود در منطقه و کشورهای برادر که روابط تاریخی با آنها داریم، صورت می‌گیرد، آگاه هستیم.

 
 
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});