• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

آمار فوتی و طلاق در آذربایجان‌شرقی افزایشی و ازدواج و فرزندآوری پایین

  • کد خبر : 137674
  • 28 اسفند 1402 - 13:00
آمار فوتی و طلاق در آذربایجان‌شرقی افزایشی و ازدواج و فرزندآوری پایین
یازاکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شرایط استان ما در حوزه جمعیت متاسفانه ناگوار است، گفت: در 10 سال گذشته آمار فوتی و طلاق متاسفانه افزایشی و آمار ازدواج و فرزندآوری پایین بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مالک رحمتی امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار کرد: همه باید با تمام امکانات بسیج شویم تا سیاست غلط کاهش نسل را که حاصل سال‌ها کار فرهنگی بود، اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان ما در حوزه جمعیت متاسفانه ناگوار است، افزود: در ۱۰ سال گذشته آمار فوتی و طلاق متاسفانه افزایشی و آمار ازدواج و فرزندآوری پایین بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به منظور پیشبرد اهداف جوانی جمعیت سه رکن قانون گذاری، ساختار تشکیلاتی و کار فرهنگی لازم است که خوشبختانه در حوزه قانون گذاری قوانین خوبی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و خلاء قانونی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاهی موسوم به ستاد حمایت از خانواده و جمعیت نیز برای پیگیری و اجرای این قوانین تشکیل شده و در حال فعالیت است؛ اما مهم‌ترین مسئله انجام کار فرهنگی فاخر و میدانی است که اعتقاد و باور مردم را در بحث آسیب های کاهش جمعیت تقویت کند.

رحمتی افزود: ساختار تشکیلاتی و قانون به تنهایی جوابگوی حل مسئله جمعیت و فرزندآوری نیست و مسئله مهم تر فرهنگ سازی است؛ لذا مسئولان امر باید با دغدغه فرهنگ سازی به موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه، مسئله جمعیت و فرزندآوری به کمک خود مردم و گروه های مرجع حل شدنی است، افزود: دستگاه های متولی امور کار فرهنگی جهادی و شبانه‌روزی لازمه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت است

استاندار آذربایجان شرقی بر انجام اقدامات فرهنگی و اقناعی شبانه‌روزی و جهادی گروه های مرجع و مدیران در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای جوانی جمعیت و خانواده تاکید کرد.

مالک رحمتی در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: همه باید با تمام امکانات بسیج شویم تا این سیاست غلط کاهش نسل را که حاصل سالها کار فرهنگی بود، اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان ما در حوزه جمعیت متاسفانه ناگوار است افزود: در ده سال گذشته آمار فوتی و طلاق متاسفانه افزایشی بوده است و آمار ازدواج و فرزندآوری پایین!
استاندار آذربایجان شرقی گفت: به منظور پیشبرد اهداف جوانی جمعیت سه رکن قانون گذاری، ساختار تشکیلاتی و کار فرهنگی لازم است که خوشبختانه در حوزه قانون گذاری قوانین خوبی برای حمایت از جوانی جمعیت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و خوشبختانه خلا قانونی نداریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قرارگاهی موسوم به ستاد حمایت از خانواده و جمعیت نیز برای پیگیری و اجرای قوانین حوزه جوانی جمعیت و خانواده تشکیل شده و در حال فعالیت است اما مهمترین مسئله انجام کار فرهنگی فاخر کف میدانی است که اعتقاد و باور مردم را در بحث آسیب های کاهش جمعیت اقناع کند.

رحمتی افزود: ساختار تشکیلاتی و قانون تنها جوابگوی حل مسئله جمعیت و فرزندآوری نیست و مسئله مهم تر فرهنگ سازی است؛ لذا مسئولان امر باید با دغدغه فرهنگ سازی به موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت و فرزندآوری به کمک خود مردم و گروه های مرجع حل شدنی است، افزود: دستگاه های متولی امور فرهنگی می بایست با ساماندهی گروه های مرجع، فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردمی که در کف میدان فعالیت دارند، از آنها در جهت اثرگذاری حمایت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: جلسات ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ماهانه و به صورت منظم باید برگزار شود و می بایست تمام دستگاه های عضو، برنامه اجرایی و عملیاتی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});