• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

سالانه ۱۸ هزار تن برنج در میانه برداشت می‌شود

  • کد خبر : 21039
  • 12 تیر 1400 - 17:00
سالانه ۱۸ هزار تن برنج در میانه برداشت می‌شود
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی میانه با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید برنج در آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود، از تولید سالانه ۱۸ هزار تن برنج در سطح زیرکشت پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، شهرام ایرانی پور روز شنبه با اشاره به اینکه برنج محصولی استراتژیک و پردرآمد بوده و در اراضی آبرفتی کشت می‌شود، گفت: محصول تولیدی برنج شهرستان از عطر و طعم و کیفیت بالا برخوردار بوده و در انواع گرده محلی،  علی کاظمی،  حسن سرا،  هاشمی و گیلانه از ۱۵ اردیبهشت  به مدت یک ماه کشت می شود.

وی، توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را سبب حفاظت از منابع آب و خاک و کشاورزی حفاظتی عنوان کرد و افزود: زمان مصرف و میزان کودهای شیمیایی در کشت محصول برنج از اهمیت بالایی برخوردار است و با تغییر زمان میزان کود مصرفی، می توانیم محصولی با کیفیت تر تولید کنیم.

ایرانی پور همچنین با بیان اینکه از هر هکتار بیش از سه تا چهار تن برنج برداشت و برای چهار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی می شود، درآمد ناخالص از تولید محصول را بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول برنج از جمله آرد برنج،  روغن برنج و بسته بندی برنج و بسته بندی سبوس برنج تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه ها دعوت می کنیم و برای هر گونه حمایت از آنان آماده هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});