• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

الهام علی اف: منطق ایجاد خودمختاری برای ۲۵هزار نفر چیست؟

  • کد خبر : 23470
  • 01 مرداد 1400 - 11:45
الهام علی اف: منطق ایجاد خودمختاری برای ۲۵هزار نفر چیست؟
یاز اکو - هدف تحریک مصنوعی دولت شوروی برای ایجاد یک منبع دائمی درگیری در آذربایجان بود. هدف شان ایجاد یک منطقه خودمختار در قره باغ کوهستانی در سرزمین تاریخی ما بود، تبدیل ده خانکندی به یک مرکز و تغییر نام آن به جلاد شائومیان اقدامی بسیار منفی علیه مردم آذربایجان بود.این کار آنها توهین به ما بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آذرتاج این سخنان را رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف در مصاحبه با تلویزیون رسمی آذربایجان اعلام کرد.
رئیس دولت آذربایجان خاطرنشان کرد که تاریخ همه چیز را نشان داد. اگر به مسئله خودمختاری بخواهیم برسیم امروز ۲۵ هزار نفر در آنجا زندگی می کنند. اطلاعات ما در مورد فرآیندهای در حال انجام بسیار گسترده و متنوع است. ما قبل از جنگ می دانستیم که در آنجا چه اتفاق هایی می افتد. البته هنوز هم می دانیم، زیرا آنها همیشه تحت نظارت ما هستند. تعداد واقعی افراد ساکن در آنجا ۲۵ هزار نفر است. ارقام دیگر حاکی از آن است که می گویند بیش از ۵۰ هزار نفر ممکن است پس از جنگ برگشته باشند، اما این به معنای آن نیست که قرار بر ماندن آنها است. اگر هم برگشته باشند دوباره باز خواهند رفت. ثانیا ما ابزارهای مختلف فنی و ماهواره ای برای رصد دایمی آنان داریم. ما از تعداد اتومبیل های آنجا اطلاع داریم. حتی رفت و آمد ساکنین را نیز زیر نظر داریم. ابزارهای عینی دیگری نیز وجود دارد که براساس آنها دقیقاً می دانیم چه تعداد نفر در آنجا زندگی می کنند؛حداکثر ۲۵ هزار نفر. ما روزانه تعداد اتومبیل هایی را که از راهرو لاچین وارد و خارج می شوند رصد می کنیم. در عین حال وسایط نقلیه ایکه که از خارج از کشور نیز وارد آنجا می شوند را نیز رصد می کنیم، بارها گفته ایم که بایستی جلوی آنها گرفته شود، اینجا قلمرو سرزمینی ماست و این اقدامات خوب نیست. چطور ممکن است یک خودروی خارجی بدون اجازه ما وارد آنجا شود و اگر کسی فکر کند که ما آن را نمی بینیم در اشتباه هستند. در برخی موارد پلاک های ارمنستان روی آن خودرو ها نصب می شود. اما ما آنجا حضور داریم و کریدور تحت نظر ماست همه چیز را می بینیم، هم خانکندی و هم کریدور لاچین را. بنابراین باید جلوی ورود غیرقانونی گرفته شود. تعداد اتومبیل های خروج روزانه بسیار بیشتر از تعداد اتومبیل های ورودی است. منطق ایجاد خودمختاری برای ۲۵هزار نفر چیست؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});