• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
فرماندار تبریز:

نانوایان تبریز حق ندارند یک ریال هم گرانفروشی کنند

  • کد خبر : 25361
  • 15 مرداد 1400 - 17:29
نانوایان تبریز حق ندارند یک ریال هم گرانفروشی کنند
یاز اکو - فرماندار تبریز گفت: تمامی نانوایان پس از اعلام قیمت گذاری مصوب، باید نان را بر اساس قیمت اعلامی اتحادیه بفروشند و حق ندارند یک ریال هم گران‌فروشی کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، بهروز مهدوی اظهار کرد: بر اساس قانون، فرمانداری هیچ مسئولیتی در رابطه با قیمت گذای نان ندارد و این امر یک مقوله کشوری بوده و در استان نیز شورای آرد و نان به ریاست معاون اقتصادی استاندار در این زمینه فعالیت می‌کند که در این شورا قیمت گذاری انواع نان در سطح استان، بر اساس قیمت گذاری که در تهران وجود دارد، انجام می‌شود.

وی در خصوص نهادهای دخیل در حوزه تامین نان نیز تشریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس، مقرر شده است که بعد از منحل شدن سازمان آرد و نان سابق، شرکت غله، تامین کننده آرد و سازمان صمت نیز وظیفه نظارت و بازرسی از وضعیت تامین آرد و نان را داشته باشد و اتحادیه هم انواع پروانه‌ها را در این حوزه صادر کند.

مهدوی تاکید کرد:رسانه ها باید بحث قیمت نان را از دستگاه‌هایی که وظایف ذاتی آن‌ها در این مورد است، مطالبه کنند و  کسانی که فرمانداری را در بحث نان نشانه گرفته‌اند، اشتباه می‌کنند چرا که این نهاد تنها وظیفه نظارت و تذکر برای انجام صحیح مسئولیت به دستگاه‌های دخیل در این حوزه را دارد.

وی با بیان اینکه فرمانداری وظیفه بررسی شکایات مردمی از دستگاه‌ها را دارد، افزود: در صورت وجود هرگونه تخلف، دستگاه‌ها و نهادها به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی متذکر شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی در حوزه نان، می‌توانند موارد مربوطه را به سازمان تعزیرات حکومتی با شماره ۱۲۴ و ۱۳۵  اعلام کنند؛ هم‌چنین سازمان صمت نیز متولی اصلی در بحث اصناف است و این نهاد به عنوان یک دستگاه اجرایی، وظیفه نظارت بر عملکرد اصناف را دارد.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان این‌که قیمت فروش انواع نان‌ها در آذربایجان شرقی مشخص شده است، گفت: تمامی نرخ‌های جدید مربوط به نان به زودی توسط اتحادیه نانوایان استان اعلام خواهد شد.

وی افزود: ملاک، قیمتی است که از سوی شورای آرد و نان استان اعلام خواهد شد و اگر یک نانوایی خلاف آن قیمت اقدام به فروش نان کند، به عنوان متخلف شناخته شده و جریمه می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});