• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

امسال ۳۵۰ هزار تن میوه از باغات مراغه برداشت می‌شود

  • کد خبر : 27600
  • 03 شهریور 1400 - 12:55
امسال ۳۵۰ هزار تن میوه از باغات مراغه برداشت می‌شود
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: براساس پیش‌بینی‌های کارشناسی، امسال حدود ۳۵۰ هزار تن میوه از باغات شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اسماعیل کریمی اصل روز چهارشنبه افزود: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی این شهرستان، بستر مناسبی برای تولید محصولات باغی بوده و باغداران آن نیز با بهره گیری از شیوه های نوین کشاورزی، موفق به تولید این میزان محصول می شوند.

وی ادامه داد: در این راستا و در تابستان و بهار سال جاری حدود ۲۵ هزار تن انواع سیب تابستانی، هلو، شفتالو، گیلاس و انواع میوه‌های دانه دار و هسته دار در باغات این شهرستان تولید شده است.

وی اضافه کرد: محصولات باغی تولید شده در این شهرستان به دلیل کیفیت مناسب روانه بازارهای شهرها و استان های همجوار، و سایر نقاط کشور شده و در برخی موارد نیز به خارج کشور صادر می شوند.

وی گفت: بخش عمده میوه‌های صادراتی تولید شده در مراغه به کشورهای روسیه، حاشیه خلیج فارس، هندوستان، پاکستان، عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی افزود: با وجود کاهش بارندگی، شرایط نامساعد جوی و خشکسالی تولید میوه در باغات این شهرستان کاهش محسوسی نیافته و این شهرستان امسال نیز از قطب های تولید محصولات باغی شمالغرب کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ هزار تن سیب پاییزه از باغ‌های مراغه برداشت شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});