• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

هیچ یک از صنایع اصفهان مجوز استفاده از مازوت را ندارند

  • کد خبر : 39122
  • 02 آذر 1400 - 12:15
هیچ یک از صنایع اصفهان مجوز استفاده از مازوت را ندارند
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به احتمال تعطیلی کوره های آجرپزی، گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی به هیچ صنعتی در اصفهان برای استفاده از سوخت دوم داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مهران زینلیان با اشاره به وضعیت قرمز آلودگی هوای شهر اصفهان و نگرانی استفاده صنایع از سوخت دوم، اظهار کرد: طی چند روز گذشته که آلودگی اصفهان در وضعیت قرمز قرار داشت، هیچ یک از صنایع استان اصلا از سوخت دوم استفاده نکردند و در این خصوص هماهنگی و مکاتبات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ واحد صنعتی و تولیدی در اصفهان مجاز به استفاده از سوخت دوم نیست، افزود: همچنین بعدازظهر گذشته نیز کمیته اضطرار هوا برای چندمین بار طی هفته گذشته برگزار شد و تمام سازمان ها از جمله محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، اداره هواشناسی، سازمان صمت و … در آن حضور داشتند و موارد آلودگی هوا در حال رصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به افزایش آلودگی هوا طی فردا و پس فردا تمهیدات لازم برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است، گفت: قرار است دستگاه های مربوطه شرایط آلودگی را به طور مداوم رصد کنند و به محض اینکه شاخص ها از مرز مجاز عبور کند، هشدارها و اخطارهای لازم را به شهروندان خواهیم داد.

وی درباره محدودیت‌های تردد در شرایط قرمز آلودگی هوا، اظهار کرد: در حال حاضر تنها طرح زوج و فرد اجرا می شود و از سوی دیگر تا امروز ظهر شرایط آلودگی هوا رصد می شود و در صورتی که شاخص ها از مرز هشدار عبور کند حتما محدودیت هایی برای تردد خواهیم داشت.

صنایع آلاینده باید ساعات کار خود را متناسب با میزان آلایندگی کم کنند

زینلیان درباره محدودیت تامین گاز صنایع به دلیل سرمای هوا و افزایش مصرف بخش خانگی، گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی به هیچ صنعتی در اصفهان برای استفاده از سوخت دوم داده نشده است و مدیران سازمان صمت نیز صنایع مستقر در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان را به صورت ویژه رصد و کنترل می کنند.

وی افزود: صنایع آلاینده نیز باید ساعات کار خود را متناسب با میزان آلایندگی کم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درباره آلودگی کوره های آجرپزی نیز توضیح داد: تاکنون برای کاهش ساعات کاری به حدود ۵۰ کوره آجرپزی در اصفهان اخطار داده شد است و سازمان صمت این مورد را به آنها ابلاغ کرده است، از سوی دیگر محیط زیست وضعیت هوا را پایش مستمر می کند و به محض اینکه شاخص های آلودگی هوا افزایش یابد، احتمال تعطیلی کوره های آجرپزی وجود دارد.

وی درباره احتمال تعطیلی ادارات با توجه به وضعیت قرمز آلودگی هوا نیز، گفت: در حال حاضر در دستور کار ستاد آلودگی هوا اصفهان تعطیلی ادارات مطرح نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});