• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

در صورت باز شدن مرزهای زمینی ورود گردشگران از کشورهای همسایه به آذربایجان افزایش می یابد

  • کد خبر : 44038
  • 07 دی 1400 - 12:30
در صورت باز شدن مرزهای زمینی ورود گردشگران از کشورهای همسایه به آذربایجان افزایش می یابد
یاز اکو- سال ۲۰۲۱ سال موفقی برای بخش گردشگری جمهوری آذربایجان بوده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را احمد قربانوف رئیس انجمن گردشگری جمهوری آذربایجان بیان کرد.

وی گفت: در سال جاری مرزهای هوایی آذربایجان برای تعدادی از کشورها گشایش یافت و این اتفاق موجب شد گردشگران زیادی به این کشور بیایند.

تمایل به استفاده از امکانات گردشگری محلی برای گردشگران خارجی موجب شد گردشگران داخل آذربایجان نیز به این تاسیسات روی آورند. هتل های محلی در روزهای آخر هفته با ظرفیت تکمیل و در روزهای وسط هفته با ظرفیت متوسط فعالیت نمودند.

قربانوف معتقد است که سال ۲۰۲۲ نیز برای حوزه گردشگری این کشور موفقیت آمیز خواهد بود: انتظار داریم در سال جدید مرزهای هوایی با سایر کشورها و همچنین مرزهای زمینی باز شود.اگر این اتفاق روی دهد، ورود گردشگران از کشورهای همسایه به آذربایجان افزایش می یابد. همچنین تعدادی پروژه در سرزمین های آزاد شده از اشغال در حال اجرا بوده و فرودگاه های بین المللی نیز در حال احداث هستند.این بدان معناست که گردشگران خارجی می توانند با هواپیما به قره باغ بیایند.

رئیس انجمن گردشگری جمهوری آذربایجان افزود: انتظار می رود سال آینده قانون جدید گردشگری در این کشور تصویب شود. آخرین قانون در این خصوص در سال ۱۹۹۹ تصویب شده بود. در قانون جدید نکات مهم زیادی وجود دارد. به ویژه برنامه ریزی شده است که ثبت شرکت های گردشگری و هتل ها قانونمند گردد که این کار موجب شفاف تر شدن در این حوزه خواهد شد. به عبارت دیگر مشاهده اطلاعات شرکت ها از طریق ثبت در سیستم امکان پذیر خواهد بود و این عامل باعث احیای بخش گردشگری می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});