• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5

صادرات ماشین آلات ترکیه از مرز ۲۲ میلیارد دلار گذشت گذشت

  • کد خبر : 46002
  • 21 دی 1400 - 13:15
صادرات ماشین آلات ترکیه از مرز ۲۲ میلیارد دلار گذشت گذشت
یاز اکو - سال گذشته 22.4 میلیارد دلار محصول در بخش ماشین آلات از ترکیه صادر شد که سهم قابل توجهی در فروش خارجی ترکیه داشت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح هدف ترکیه افزایش صادرات سالانه ماشین آلات به ۶۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است.

امره جنسر، رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات (MIB)، گفت : صادرات ماشین آلات در سال ۲۰۲۱ مطابق با اهداف آنها افزایش یافته است.

گنجر با یادآوری اینکه مجموع فروش صادراتی ترکیه در سال ۲۰۲۱ با ۳۲٫۹ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۲۲۵٫۴ میلیارد دلار رسیده است، تأکید کرد: تولید کنندگان به ساختار پویای اقتصاد و قدرت تولید اعتقاد دارند و همین افزایش صادرات ۳۳ درصدی را ممکن می کند.

افزایش ۲۱٫۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰

گنسر با بیان اینکه سال ۲۰۲۰ را به عنوان تولیدکننده ماشین آلات با توجه به شرایط ناشی از اپیدمی کووید ۱۹ پشت سر گذاشتیم، گفت: با وجود این، صادرات ماشین آلات و لوازم جانبی در سال گذشته با ۲۱٫۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۲۲٫۴ میلیارد دلار رسید. این افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ ،۱۴٫۶ درصد افزایش داشته است.
در این دوره، نزدیک به دو سوم صادرات ماشین آلات به رقابتی ترین بازارها مانند کشورهای اتحادیه اروپا که باثبات ترین بازارها در مقیاس جهانی به شمار می روند و همچنین ایالات متحده آمریکا و انگلیس انجام شد.

گنسر خاطرنشان کرد: روسیه، عراق و ازبکستان از دیگر بازارهای مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعاتی که از اعضای اتحادیه و ماشین‌سازان داخلی دریافت کرده ایم، شتاب حاصل از صادرات همچنان ادامه دارد، افزود: این نشانگر آنست که صادرات ماشین‌آلات و لوازم جانبی ما به ۲۵ میلیارد دلار تاپایان سال ۲.۲۲خواهد رسید ،مگر اینکه تغییر اساسی در شرایط فعلی ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد: تا سال ۲۰۳۰ حجم صادرات ماشین الات ترکیه به ۶۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

امره جنسر اظهار داشت : تولیدکنندگان حتی در شدیدترین دوره تعطیلی ها به دلیل همه گیری، به شدت کار می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});