• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

«امرالله حسنی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شد

  • کد خبر : 49244
  • 15 بهمن 1400 - 9:30
«امرالله حسنی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شد
یاز اکو - امرالله حسنی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ابسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان،در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: این دهه یادآور زحمات، ایثار و از جان گذشتگی تعداد بی‌شماری از مردم این مرز و بوم است و ما امروز میراث‌دار این خون‌ها هستیم که باید به وظیفه خود در پاسداری از آن عمل کنیم.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه در مرور فرمایشات مقام معظم رهبری، هیچ موضوعی به اندازه فرهنگ نمود ندارد، تصریح کرد: ایشان در سخنرانی‌های خودشان با موارد متعددی این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند، از جمله اینکه در جایی فرمودند فرهنگ زیرساخت یک جامعه است.

وی با یادآوری اینکه همه مسائل در جامعه نشات گرفته از فرهنگ است، اضافه کرد: در ایام‌الله دهه فجر باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشیم، چون ماهیت انقلاب ما فرهنگی است.

رفیعی با بیان اینکه این انقلاب با محوریت اسلام ناب محمدی و استقرار نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه‌های اسلام بنا شده و به هر شکل تاثیر را در عرصه‌های مختلف گذاشته است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه حوزه‌های فرهنگی شاهد تحولات عظیم و جایگزینی ارزش‌های جدید بودیم، تا جایی که بسیاری از کشورها در صدد الگوگیری از انقلاب اسلامی برآمدند.

این مسئول با اشاره به اینکه شرایط ایجاد شده موجب انسجام بیشتر اجتماعی و منجر به شکل‌گیری یک امت واحد شد که مبنای فکری آن دینی و انقلابی بود، اضافه کرد: این انقلاب توانست بسیاری از مکاتب‌ جهان را به لحاظ فکری تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه دشمن از روز اول با توجه به حاکمیت تفکر انقلابی در کشورمان، اقدام به طراحی ترور و انواع توطئه‌ها کرد، گفت: با توجه به شکست دشمنان در حوزه‌های مختلف، دشمن بحث استحاله فرهنگی را آغاز کرده و در این راستا در صدد تغییر رفتار مردم از طریق تغییر فکر، اندیشه و آرمان‌ها با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی است تا نسل جدید را به چالش بکشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه ما در موضوع فرهنگ دچار شکاف هستیم و دشمن هم از این موضوع سوءاستفاده می‌کند که همین امر کار فرهنگی را سخت کرده است، ادامه داد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، مهندسی فرهنگی است، زیرا تلاش دشمن، متوقف نشده است، به همین خاطر باید برنامه منسجمی برای حفط باورها و اعتقادات‌مان داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه شاهد چالش‌های هویتی در داخل کشور هستیم، تصریح کرد: برای مقابله با این موضوع باید با تمرکز در اصول مشترک میان همه مردم، بتوانیم در تقویت هویت دینی و انقلابی همت کنیم تا تاثیر اقدامات دشمن به حداقل برسد.

رفیعی با اشاره به القای ناامیدی در جامعه از سوی دشمنان، خاطرنشان کرد: جامعه ما امروز نیاز به امید دارد و دشمن با ابزار رسانه به دنبال معکوس جلوه دادن خدمات انقلاب است که باید در این راستا با اقدامات تخریب‌گرایانه دشمن مقابله شود.

در ادامه این آیین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از بینش‌ها، باورها، گرایش‌ها و رفتارهای مادی و معنوی یک جامعه است، اظهار کرد: با توجه به همین موضوع، نوک پیکان حمله دشمنان انقلاب، تغییر این باورها، ارزش‌ها و گرایش‌ها است.

امرالله حسنی با بیان اینکه دشمنان در صدد هستند با برنامه‌ریزی دقیق و با استفاده از شیوه‌ها، ابزار و امکانات متعدد و متنوع برای سست کردن باورها و انحراف اندیشه‌ها، تغییر آداب و سنن و نابودی اصول اخلاقی حاکم بر جامعه به ما ضربه بزند، متذکر شد: در حال حاضر در جنگی نابرابر با دشمنی هستیم که با تمام قوا به صورت برنامه‌ریزی شده و با استفاده از شیوه‌های علمی تبلیغ برای انهدام موسسات و نهادهای فرهنگی و تاریخی ما همت گماشته است تا  اندیشه ملی و مذهبی ما را از بین ببرد.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه ابزار مورد نیاز برای انجام یک تهاجم نظامی محدود به ادوات و تجهیزاتی است که جسم انسان و مراکز نظامی و اقتصادی را مورد هدف قرار می‌دهد، بیان کرد: این امر در حالی است که اسباب مورد نیاز تهاجمات فرهنگی در حوزه عناصری است که فکر و اندیشه و عواطف ملی و مذهبی آحاد یک‌ جامعه را از درون پوک و پوچ می‌کند.

وی با یادآوری اینکه دشمنان این مرز و بوم در صدد این هستند امید را از جامعه ما بگیرند؛ چرا که بزرگ‌ترین بنا ناامیدی است، تصریح کرد: با توجه به همین موضوع اولویت اول فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تزریق امید به جامعه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی می‌گذرد اما متاسفانه در معرفی دستاوردهای این نظام و انقلاب به مردم کوتاهی کرده‌ایم، گفت: یکی از ابزارهای تزریق امید در جامعه، بهره‌گیری از رسانه‌های نو در بیان دستاوردهای انقلاب است.

حسنی با اشاره به اینکه نظام سرمایه‌داری و لیبرالیستی دنیا در صدد تسلط به نظام سیاسی دنیا،  القای نژاد برتر، انگیزه رهبری جهان و نهایتاً تسلط به منافع اقتصادی دنیا است، ادامه داد: دشمنان برای رسیدن به منافع خود از ابزارهای متعددی چون ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و ابزار تکنولوژی روز استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شیوه‌های تهاجم فرهنگ غرب عبارتند از ایجاد بدبینی نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم جوامع بین مردم، ایجاد بدبینی نسبت به علما با دروغ و تهمت، اشاعه تبلیغات سوء علیه جامعه با نشر اکاذیب، دنیا دوستی، ایجاد فاصله بین مردم با بهره‌گیری از فاصله طبقاتی، دور نگه داشتن مسلمانان از مفاهیم قرآنی و زیبا جلوه دادن اعمال زشت و ترویج  فساد و فحشا در بین جوانان است.

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});