• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

کلان شهر تبریز یا کلان ده تبریز 

  • کد خبر : 49426
  • 16 بهمن 1400 - 12:46
کلان شهر تبریز یا کلان ده تبریز 
مهم‌ترین حلقه مفقوده در معضل آسفالت خیابان‌های تبریز، عدم نظارت صحیح و سختگیرانه باشد، چیزی که در صنایع به نام کنترل کیفیت کالا شناخته می‌شود.

یازاکو؛ نیما حاتم خانی – وضعیت خیابان‌های شهر اولین‌ها، تبریز؛ دارای آسفالتی نامناسب و پر از چاله های بزرگ و کوچک است که هیچ ماشینی نیست که بتواند از افتادن در یکی از آن ها در امان باشد.

هر شهرداری که می‌آید وعده اصلاح آسفالت می‌دهد اما آنچه به جا می‌ماند خیابان‌هایی داغون است که اصلا شباهتی به خیابان های یک کلانشهر ندارد.

کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود. 

جالب است در هیچکدام از کلانشهرها آسفالت معابر هر سال عوض نمی‌شود ولی آسفالت معابر مثل شیشه است ولی در تبریز علی رغم اینکه هر سال تمامی مسیر ها آسفالت می شود بدون شک از هر ۱۰ متر یک چاله وجود دارد.

لکه گیری آسفالت، درآمدن از چاله، افتادن به چاه

لکه‌گیری آسفالت هم به نظر کاری است که شهرداری تبریز هیچ تبحری در آن ندارد، اولاً لکه‌گیری‌ها یا گود از آب در می‌آیند یا برجسته، ثانیاً بعد از مدت زمان کوتاهی دوباره کنده می‌شوند. 

بخش عمده از خرابی خیابان ها علاوه بر خرابی آسفالت و چاله ها ناهم‌سطح بودن درب فاضلاب ها و تاسیسات دیگر هست که یا بلندتر از سطح است یا کوتاه تر.

آیا شهرداری ناظری ندارد برای نظارت به کار پیمانکاران؟ 

 به نظر می‌رسد مهم‌ترین حلقه مفقوده در معضل آسفالت خیابان‌های تبریز، عدم نظارت صحیح و سختگیرانه باشد، چیزی که در صنایع به نام کنترل کیفیت کالا شناخته می‌شود. در تولید کالاها هم می‌بینیم که هر چقدر این کنترل دقیق‌تر باشد، کیفیت کالای خروجی از کارخانه بهتر می‌شود. در مورد آسفالت نیز چنین است و اگر کنترل صحیح، آن هم توسط متخصصان امر صورت گیرد، به طور یقین وضعیت بدین گونه نخواهد بود. پس بهتر است قبل از این هزینه کلان، کمی درنگ کنیم و یکبار برای همیشه معضل خیابان‌های تبریز را حل کنیم.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام ، دو بار با افتادن در چاله های خیابانها ، دو لاستیک خودروم پاره و رینگ آلومینیومی خم شده ، جلوبندی کلی خرج دستم گذاشته ، ایکاش به جای آسفالت جاده شوسه بود. تا کی رشوه و اختلاس و رانت باعث ویرانی آسفالتها وعدم رسیدگی به آسفالت شهری خواهد شد. خدا شاهد است با شهروندان های شهرستهای کوچک دیگر استانها گفتگو میکردم ،خودشان وقتی وضعیت تبریز را دیدند، . میگفتند فکر میکردیم شهرداری ما بی لیاقت است و بودجه تخصیص داده نمیشه ولی حالا احساسمان با دیدن آسفالت خیابانهای تبریز به شهرداری خودمان عوض شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});